• Emma och Marcus

Färg på tärnklänning?

Vilken färg tycker ni det ska vara på tärnklänningen om vi ska ha lila som tema?
    Är det lila klänning som gäller då? Har någon av era tärnor haft det? Bilder?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Färg på tärnklänning?
  • Zephiennia

Visst kan du ha lila tärnklänningar om du har lila som tema. Dock finns det i min mening en liten risk att det kan bli för mycket av temat, så en komplementfärg till lila kan ju vara en idé också.

• fromheretoeternity

Grått och lila är ju väldigt snyggt ihop. Kanske grå klänning med lila band i midjan?

• FramtidaFruSandberg

Du kan ha dina tärnor ha vilken färg du vill (så länge de också tycker det är ok). Men jag håller med kommentarerna ovan att det kan bli för mycket av det goda och en annan färg med ett lila band runt midjan kanske är bättre

• Emma och Marcus

Jo jag har också samma känsla. Vi har pratat lite om grönt också. Grått och lila är fint men man kanske inte vill ta på sig en grå klänning mitt i sommaren.

FramtidaFruSandberg skrev 2010-01-03 09:16:19 följande:
    Du kan ha dina tärnor ha vilken färg du vill (så länge de också tycker det är ok). Men jag håller med kommentarerna ovan att det kan bli för mycket av det goda och en annan färg med ett lila band runt midjan kanske är bättre
Svar på tråden Färg på tärnklänning?