• Lyckli­gTjej
    Äldre 19 Dec 23:22
    5497 visningar
    19 svar
    19
    5497

    Vi med; Lila-Vitt-Silver Tema

    Är det fler än vi som kommer att gå på dessa färger?
    Vore kul att surra, planera och dela varandras ideér m.m

  • Svar på tråden Vi med; Lila-Vitt-Silver Tema
  • agni
    Äldre 18 Jan 13:57
    #1

    Japp! funderar på det iaf! vilken årstid ska ni gifta er?

  • marreg­us
    Äldre 18 Jan 14:12
    #2

    Vi har också det temat, vi gifter oss 22 maj.

    Just nu har vi det på:
    Inbjudningskorten
    Festprogrammen
    Vigselprogram
    Lila dekorationsstenar till borden
    Vit/slivriga löpare

    Ska även ha det:
    Brudbuketten
    Tärnornas klänningar
    Brudgum+bestmans väst och cravatt
    Ljusen på bordet
    Dekoration i kyrkan

    Är det någon som har bra förslag på blommor i buketten och till dekoration i kyrkan som följer dessa färger?

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 18 Jan 15:39
    #3

    Är lite nyfiken på vad du hittat för löpare i vit o silver, är nämligen ute efter det själv :)
    Har endast hittat det på caligraphen.

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 18 Jan 15:40
    #4

    Vi gifter oss den 3 juli


    agni skrev 2010-01-18 13:57:13 följande:
    Japp! funderar på det iaf! vilken årstid ska ni gifta er?
  • marreg­us
    Äldre 18 Jan 18:09
    #5

    På panduro finns det jättesnygga, www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=312733

    Det är ju tunn organza med silvermönster på. Hade tänkt att lägga en vit duk under.

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 18 Jan 22:11
    #6

    Tack Tack.. ska genast bege mig dit


    marregus skrev 2010-01-18 18:09:29 följande:
    På panduro finns det jättesnygga, www.pandurohobby.se/pan/IboxServletDet är ju tunn organza med silvermönster på. Hade tänkt att lägga en vit duk under.
  • sandra­tobias­13
    Äldre 27 Jul 22:09
    #7

    vi ska också ha dom färgerna:) gifter oss 23:e juli:) Än så länge har jag bara lila löpare tror det blir vita knoppalakan under dom men måste se så det ser snyggt ut först:)

  • Äldre 27 Jul 23:01
    #8

    Vi har samma färger plus svart och lite grönt! Vi gifter oss i januari. Vi är precis klara med inbjudningarna, kan lägga upp bilder sen.


  • MissNi­na
    Äldre 27 Jul 23:07
    #9

    Vi gifte oss den 2:a juli och hade dessa färger. vita och lila ballonger med helium. Vita festprogram och vigselprogram med lila band. Vita rosor och någon lila blomma. Vita rososr och lila blommor som bordsdecoration. Tärnklänning lila näbb vit lila. öpare lila silver från ullared ;). Silvriga kandelaber och vita ljus. Min man hade lila kravatt lila manchetthål på kavajen. Bestman's hade samma färg på sina slipsar som min man hade på sin kravat. Jag hade vit klänning med lila snörningsband i ryggen (fick ingen bild på detta dock) :(. Tärtan va vit med lila och vita rosor och lila fjärillar. Silvrig kant mellan lagrena. Lila text och lila monogram.

    Lycka till!

  • sandra­tobias­13
    Äldre 28 Jul 09:48
    #10
    MissNina skrev 2011-07-27 23:07:26 följande:
    Vi gifte oss den 2:a juli och hade dessa färger. vita och lila ballonger med helium. Vita festprogram och vigselprogram med lila band. Vita rosor och någon lila blomma. Vita rososr och lila blommor som bordsdecoration. Tärnklänning lila näbb vit lila. öpare lila silver från ullared ;). Silvriga kandelaber och vita ljus. Min man hade lila kravatt lila manchetthål på kavajen. Bestman's hade samma färg på sina slipsar som min man hade på sin kravat. Jag hade vit klänning med lila snörningsband i ryggen (fick ingen bild på detta dock) :(. Tärtan va vit med lila och vita rosor och lila fjärillar. Silvrig kant mellan lagrena. Lila text och lila monogram.

    Lycka till!
    Hej:) Vi ska ha hjärtballonger med helium men inte riktigt hundra på vad man får tag på det, var köpte/hyrde ni det? o vad kostade det?:)
  • MissNi­na
    Äldre 28 Jul 22:45
    #11

    vi köpte från hyr service i kungälv kostande 600 med tub och ballonger...

  • Leona7­5
    Äldre 30 Jul 22:47
    #12

    Vi kommer att duka med organzapåsar och ha ett par praliner i dem som favours.
    Har inte bestämt färg själv än, men det finns ju i både silver och lila hos diadema.se
    www.diadema.se/organzapaasar-8x10-c-25_26.html

  • minimi­lla
    Äldre 30 Jul 23:22
    #13

    Vi funderar oxå på det temat.. Eftersom alla i familjen gillar lila (vi är 5 st) och silver.. Spännande att se hur ni andra gör. Vårt bröllop är i aug 2012...så vi har precis börjat spåna fram ideer.. =)

  • Olga
    Äldre 31 Jul 00:16
    #14

    jag har alla de färger... lila inbjudningskort, lila tackkort, vit-lila placeringskort samt bordsnummer, vita band runt stolar, lila diamant stenar på borden, vita stora bollar av blommor på borden, silver underläggsfat, vita favours med lila band, stora vita blommbollar i taket ( det är en kupol på dansgolvet så att man kan se stjärnorna och där ska bollarna hänga) silver kandelabrar på hönnorsborden....

    otroligt fin med lila o silver..... längtar.....

  • minimi­lla
    Äldre 31 Jul 12:44
    #15
    Olga skrev 2011-07-31 00:16:39 följande:
    jag har alla de färger... lila inbjudningskort, lila tackkort, vit-lila placeringskort samt bordsnummer, vita band runt stolar, lila diamant stenar på borden, vita stora bollar av blommor på borden, silver underläggsfat, vita favours med lila band, stora vita blommbollar i taket ( det är en kupol på dansgolvet så att man kan se stjärnorna och där ska bollarna hänga) silver kandelabrar på hönnorsborden....

    otroligt fin med lila o silver..... längtar.....
    Det lät verkligen vackert! =) Hoppas er dag blir underbar! =)
  • Vickym­b
    Äldre 31 Jul 13:12
    #16

    Så här blev det när vi hade lila, vitt tema....eftersom vi hade festen i mina svärföräldrars gamla stall så tyckte vi att det var kul att samla alla bestick, tallrikar och glas på loppis så vi fick en lantig stil.





  • Olga
    Äldre 31 Jul 21:22
    #17
    minimilla skrev 2011-07-31 12:44:58 följande:
    Det lät verkligen vackert! =) Hoppas er dag blir underbar! =)
    Tack så mkt.... det hoppas jag med....  ;)
  • MalinÄ­lskarA­ndreas­91
    Äldre 3 Nov 08:36
    #18

    Vi kommer att ha lila och vitt. Men lila ska va grundfärgen:)

  • Äldre 8 Apr 00:01
    #19

    Vi kommer ha vitt, ljuslila och silver. (Kommer även ha lite inslag av grönt i form av murgröna).

Svar på tråden Vi med; Lila-Vitt-Silver Tema