• Akutsyrra

    Infektion efter medicinsk abort?

    Hej!
    Gjorde en medicinsk abort för två veckor sedan ungefär, och sedan i lrödags har jag haft konstiga flytningar, inte riktigt illaluktande, men dom luktar lite "mysko", och igår had ejag huvudvärk, tog ej tempen men kände mig slö och så, imorse fick jag ont i magen, ner där jag kan tänka mig att äggstockarna sitter ungefär, det gör inte jätteont, men det känns annorlunda än vanlig mensvärk, lite mer "skarpare" om ni förstår vad jag menar.
    Jobbar själv på akuten som undersköterska..men vill ej att någon ska veta att jag gjort abort, endast en av mina kolleger (som är ssk) som vet om det, och hon jobbar ej idag..vad ska jag göra? ska jag avvakta och se om det går över? Flytningar kan ju vara ett tecken på att blödningarna börjar avstanna kanske?
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Infektion efter medicinsk abort?
  • CeKe

    Ring till någon barnmorska och fråga! Eller till den som du träffade inför aborten.

  • BlomAnna

    Gå iväg och kolla upp det! Har haft två livmoderinfektioner (eller infalmamationer)pga min spiral, det var inte skoj och gjorde ont som fan! Bättre att kolla upp det tidigare så du kan få behandling.

  • Akutsyrra

    Okay, men det gör inte så hemskt ont egentligen, bara lite, känns "konstigt" eller hur jag ska förklara det

  • BlomAnna

    Ring sjkvårdsupplysningen så kan de ge dig råd 1177 är nummret

Svar på tråden Infektion efter medicinsk abort?