• Kråke
    Äldre 14 Dec 16:41
    1880 visningar
    4 svar
    4
    1880

    Gravid på bröllopet!?

    Nån?
    Är sjukt sugen på en liten. Vi båda vill nu, och det är 5 mån kvar till bröllop!
    Hade varit kul att kunna säga på bröllopet att vi väntar tillökning. Men samtidigt vill jag ju inte ha en gravid mage på bröllopet.. =) Inte en stor iaf ;)
    Och om man ska prova ut klänning nu och sen blir gravid då kommer ju inte klänningen passa!
    Haha vilka lyx problem man kan ha

  • Svar på tråden Gravid på bröllopet!?
  • Sebast­iána
    Äldre 14 Dec 16:43
    #1

    Om ni börjar försöka bli gravida nu är det ju inte säkert att ni lyckas meddetsamma. För många kan det ta flera månader innan det "fastnar" så att säga.

    En väninna till mig var i fjärde månaden eller så på bröllopet och hade en empirskuren klänning så det märktes inte så mycket.

  • patrik­oannik­a
    Äldre 14 Dec 16:51
    #2

    Smaken är som baken...

    Jag hade gått i taket om jag skulle bli gravid nu, strax innan bröllopet. Det hade nog varit det absolut VÄRSTA som kunde hända...

    Men alla för ju tycka och göra som de vill.. ;-

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 14 Dec 16:54
    #3

    Jag har alltid varit så anti angående graviditet på mitt bröllop och har sagt aldrig. Men efter ett sent missfall och komplikationer efteråt så är det nu tal om inseminering eller IVF och då skulle jag vara gravid när jag gifter mig i juli.

    Vet varken ut eller in, jag vill ju gifta mig och jag vill ju ha barn. Man har ju en vision om hur man ska se ut som brud...

    I-landsproblematik kan tyckas men jag har inte börjat leta klänning ännu och får väl vänta ett tag

  • Lyckli­ga013b­ruden
    Äldre 14 Dec 18:12
    #4

    jag läste någonstans att 50-60% blir gravida första året de försöker. teoretiskt kan man bara bli gravid 1-2 dagar i månaden. så oddsen att bli gravid är inte så stora, teoretiskt iaf....

    jag vill inte heller vara gravid på bröllopet för det skulle förstöra allt. Känner jag iaf nu när jag inte är gravid, men skulle jag råka bli gravid är jag övertygad om att jag tänker om och tycker det ska bli toppen att vara gravid på bröllopet

Svar på tråden Gravid på bröllopet!?