• Akutsyrra

Allergisk?

Jag har fått konstiga utslag av min ring, det börjar klia och sedan blir det helt rött..den sitter ganska tajt och jag har nästan på mig den jämt (förutom i jobbet), och det kanske kan vara därför? Har inte haft den på mig inatt, och då försvinner utslagen direkt. Vad kan detta bero på? Att den sitter tajt, eller att jag är allergisk? Det är en silverring jag har.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Allergisk?
  • CeKe

Trist att det blir så. Jag skulle dock aldrig kunna ha en silverring på mig, just för att det ger mig utslag. Däremot funkar det med guld. Bra också att den inte sitter för tätt och att göra ren den rätt ofta, plus ta av den när du smörjer in dig etc för att få så lite "gojs" som möjligt under den.

Även om det tar emot att byta förlovningsring, skulle jag nog starkt fundera över det, om jag var du... Annars kommer du inte kunna ha på dig din och njuta av den. Gillar du färgen i silver, kan du ju prova vitguld eller titan.

Lycka till

• Zia 20090618

Jag fick min mammas vigselring (skilda) för ett par år sen, i rödguld. Har varit lite känslig mot mycket, bl.a. nickel. Efter nåt år började jag få utslag i perioder. Utslagen dök upp mitt i allt, stannade i ett par dagar innan de försvann. När det var dags för mig att välja föärlovningsring valde vi vitguld och nu har jag aldrig på den under nätterna. Dels vill jag inte riskera att jag ska reagera på den och dels så sitter den ganska tight under nätterna då jag tycks svullna. Tappade dessutom min mammas vigselring förra året så vill inte ha en storlek mindre:S

• Zephiennia

Min svärmor använder inte sina ringar eftersom de ger henne nåt slags eksem. Hon har ringar i rött guld. Hon kan inte ha några ringar alls en längre stund utan att få eksem, så för hennes del verkar det vara just att ringen sitter på, inte ämnet ringen är gjord av.

Men bäst är väl att boka tid hos läkare på vårdcentralen och ha haft ringen på ett tag när du går dit så att en läkare kan få se hur det ser ut och göra en bedömning utifrån det.

• Akutsyrra

Okay, tack ska ni ha alla!
    kRam

Svar på tråden Allergisk?