• tovelainen

Bröllopsresa på Borneo?

Hej alla brudar!
    Är det någon som har tips/varningar om Borneo? Jag och min blivande vill gärna ha en bröllopsresa med både sol och bad och lite äventyr. Vad tror ni om det, eller har ni några andra bra tips?

• Svar på tråden Bröllopsresa på Borneo?
  • IloveD

Vi gjorde en resa till bla Borneo för drygt tre år sedan.
    Vi var då på Borneo under ca 1,5 vecka, jag upplevde inte att man åker dit för sol och bad. Där emot är Borneo alldeles fantastiskt om man vill uppleva djur, natur, dykning osv... lite äventyr. Vi bodde bla väldigt primitivt ute i djungeln i tre dagar, vi var ute på Sipadan och dök i fem dagar (Fantastiskt!) osv. Men vist finns det lyxiga resorts lockar till total avslappning.
    Totalt vara vi borta fyra veckor och kombinerade Borneo med Kuala Lumpur och några sagolika öar på Malaysias östkust, bla Pherentian Besar som har vita stränder, klarblått vatten och lite turister (nackdelen är att det är svårt att få tag i ett glas vin eller en öl till maten).

• Johanna Lund

Jag och min kille åkte med ett bolag till Malysia för något är sedan. Vi var JÄTTE nöjda. Kändes som man var på bröllopsresa även det bara va semester.
    Kolla in på:
    www.passport.nu

Svar på tråden Bröllopsresa på Borneo?