Jag blir så jä*la ledsen...
Har en kompis som jag varit väldigt nära under gymnasietiden och några år efter det. Sedan flyttade jag till annan ort och senare bildade jag och min sambo familj och om en månad ska vi gifta oss. Min kompis har alltid varit väldigt "hemmakär", hon kom och hälsade på mig i den nya staden jag flyttade till efter gymnasiet endast en gång och där bodde jag i tre år. Alltid är det jag som fått sätta mig i bilen eller tagit bussen för att vi ska ses.
Självklart är hon bjuden till bröllopet som äger rum i januari. Jag har hela tiden in i det innersta hoppats på att hon ska komma till bröllopet, men idag kontaktar hon mig på msn (ringer mig alltså inte...) och talar om att hon inte kan komma på bröllopet. Anledningen är, att hon just den dagen bröllopet är, ska ha en sk. dugga på universitetet där hon pluggar. Hon säger att hon talat med kvinnan som håller i kursen och hon sagt att man inte kan göra duggan någon annan dag.
Jag vet inte om jag verkar egoistisk och oförstående, men om man verkligen vill komma till en av ens bästa vänners bröllop, så fixar man väl det? Universitetet kan väl inte stå i vägen för det? Eller? (Har själv aldrig pluggat på universitet)
Vet inte vad jag vill med detta inlägg men jag är bara så himla ledsen. IGEN gör hon det som hon gjort år efter år, månad efter månad: När hon blir bjuden till mig som nu bor på annan ort så backar hon ur. Och denna gången till mitt bröllop.
Suck...