• Niini

    Maj 2011

    Här samlas alla lyckliga brudar som planerar gifta sig i maj 2011 :)

    Niini - 21 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 14:16
    mrsJR - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 22:02
    Niini - 21 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj
    Fårävvör - 21/28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-13 15:04
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-15 22:21
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj
    Greeneyes - 16 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-27 19:23
    Helcore 14/21 maj
    Greeneyes - 16 maj
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-02 14:20
    Helcore 14/21 maj
    Greeneyes - 16 maj
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Heaven 81 - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

  • Svar på tråden Maj 2011
  • MochA
    Niini skrev 2010-02-03 12:41:08 följande:
    Svårt :/ Jag tänker såhär, 14 maj är det större chans att få lite värme medan 30 april är väldigt nära valborg. Bröllopsdan firar man varje år (riight?!) Så fråga er när ni hellre firar? Dagen före valborgsmässoafton eller veckan efter din födelsedag?Bokade nyss kyrkan, nu känns det verkligen som att man har kommit igång :D
    Ja Valborg är en lördag, 30 april. Jag har pluggat i Lund och där är det ju också ett otroligt firande av Valborg. Men annars så tycker inte jag att folk firar så mycket, kollar på någon brasa eller så. Trodde det var mest studenter som firade, så är det i Lund i alla fall.
    Vi ser det som en fördel då vi alltid kommer vara lediga dagen efter, 1 maj, och därför i framtiden kan passa på att ta en hotellnatt eller så för att fira.. Om i får barn i framtiden är det alltid lätta att hitta barnvakt och så.

    Vi har pratat med lite präster och de har inga invändningar mot Valborg, däremot har vi sett lite höjda ögonbryn hos släkten. Man vill ju inte stöta sig med någon... Svårt...
  • Niini

    Mjo, svårt när man inte vet. hade vi av nån anledning inte fått 21 maj hade vi nog varit i samma sits.. Men ni har lite tid ännu att fundera o väga för- o nackdelar :) Vet ju inte hur bra kontakt du har med föräldrana era men jag tycker min mamma och mormor är riktigt bra bollplank när vi står rådlösa gällande nånting i bröllopsplaneringen :)

  • mrsJR

    Om inte omgivningen firar valborg i så står utsträckning så är det ju inget problem att ha bröllopet då. Men vill man vara säker på att ingen stöter sig med valet av datum så är det kanske bättre med 14 maj.

    Jag vet bara att 30 april inte skulle funka för oss då många av gästerna tycker valborg är viktigt, i Uppsala är det verkligen inte bara studenter som firar, alla gör det! Dessutom har vi flera släktingar som är politiker och de vill/kan inte vara bortresta första maj eftersom den dagen innebär jobb.

    Men ni ska göra det som känns mest rätt för er

  • Niini

    Ska strax iväg o testa halsband, föll pladask för ett på bröllopsmässa i helgen men det kostade nästan 1000 kr! Så till att börja med ska jag nog ta o leta ett substitut ;)

  • Niini
    MochA skrev 2010-02-03 12:13:10 följande:
    Hjälp!Vi väljer mellan 30 april 2011 och 14 maj 2011.Hur skulle ni tänka?Jag fyller år 7 maj vilket är en lördag 2011 och vi vill inte gifta oss på min födelsedag.Vi vill absolut ha ett vårbröllop men hur ska man välja datum?!?maxiander.blogspot.com
    Har ni funderat mer på datumen?
  • Greeneyes

    Kul! Vad var det för halsband?


    Niini skrev 2010-02-09 12:15:15 följande:
    Ska strax iväg o testa halsband, föll pladask för ett på bröllopsmässa i helgen men det kostade nästan 1000 kr! Så till att börja med ska jag nog ta o leta ett substitut ;)
  • Niini

    Ja vad ska man kalla det, pärlhalsband i modernare tappning :P Tyvärr var det tillfälligt slut så hon skulle höra av sig via mejl när defick in mer :)

    Kommer nyss hem från en pysselaffär som hade "bröllopskväll", mycket bra inspiration. OCH! jag provade ringar! Kunde inte låta bli (a) Många snygga, men jag har bestämt att det inte blir nån ring förrän till hösten/vintern!

  • Greeneyes

    Åh, det lät ju fint, har du ingen bild`? *nyfiken* själv ska jag ha någon typ av strasshalsband, eftersom vi ska ha bling som en del av temat
    Vad provade du för ringar? Vad har ni tänkt ha för stil på ringen/ringarna? Jag valde vigselring i samband med att vi köpte förlovningsringen för att de skulle matchha. Men å andra sidan förlovade vi oss nu innan jul, och med det uttalade syftet att gifta oss så det var ganska självklart att hitta en fin kombination redan då. Kommer inte köpa den förrän lagom till bröllopet dock


    Niini skrev 2010-02-10 18:44:06 följande:
    Ja vad ska man kalla det, pärlhalsband i modernare tappning :P Tyvärr var det tillfälligt slut så hon skulle höra av sig via mejl när defick in mer :)Kommer nyss hem från en pysselaffär som hade "bröllopskväll", mycket bra inspiration. OCH! jag provade ringar! Kunde inte låta bli (a) Många snygga, men jag har bestämt att det inte blir nån ring förrän till hösten/vintern!
  • Niini
    Greeneyes skrev 2010-02-10 19:17:45 följande:
    Åh, det lät ju fint, har du ingen bild`? *nyfiken* själv ska jag ha någon typ av strasshalsband, eftersom vi ska ha bling som en del av temat Vad provade du för ringar? Vad har ni tänkt ha för stil på ringen/ringarna? Jag valde vigselring i samband med att vi köpte förlovningsringen för att de skulle matchha. Men å andra sidan förlovade vi oss nu innan jul, och med det uttalade syftet att gifta oss så det var ganska självklart att hitta en fin kombination redan då. Kommer inte köpa den förrän lagom till bröllopet dock
    Tyvärr har jag ingen bild :/ Såg det på en mässa men dum som jag var provade jag inte då.. Ringarna blir troligen vitguld eftersom jag alltid ångrat att vi inte tog vitguld till förlovningsringarna. Min med stenar (off course ;)). Desvärre är det faktiskt svårare än jag trott att hitta matchande vigselring då våra förlovningsringar är väldigt rundade.. Och att förlova sig som 18-åring så var det inte tal om bröllop då ännu, mamma hade nog fått slag då ;) Även om jag alltid visst att det ska vara vi två och förlovningen var löfte om nån dag om nåt år
  • Niini

    Vart for det sista? :/ Skulle stå: Men äntligen närmar det sig den dagen! Och det hara BARA tagit 4 års förlovning ;)

  • Greeneyes
    Niini skrev 2010-02-10 19:30:31 följande:
    Vart for det sista? :/ Skulle stå: Men äntligen närmar det sig den dagen! Och det hara BARA tagit 4 års förlovning ;)
    Men det är ju ballt att ni faktiskt håller det löftet en fölovning innebär
  • Niini
    Greeneyes skrev 2010-02-10 23:03:55 följande:
    Men det är ju ballt att ni faktiskt håller det löftet en fölovning innebär
    Haha :) För oss är det en självklarhet att ha bröllop i tankarna när man förlovar sig. Även om jag bara är 22 så är jag ganska gammalmodig på den fronten ;)
  • Greeneyes

    Jo, men så är det ju inte för alla andra Speciellt inte om man förlovar sig när man är "så pass ung", både jag och blivande maken förlovade oss med våra ex i typ 20-års åldern utan att gifta oss (som tur var får jag ju säga nu!)


    Niini skrev 2010-02-11 10:00:54 följande:
    Haha :) För oss är det en självklarhet att ha bröllop i tankarna när man förlovar sig. Även om jag bara är 22 så är jag ganska gammalmodig på den fronten ;)
Svar på tråden Maj 2011