Hej allihopa!
Egentligen är inte mitt ärende relaterat till bröllop i den bemärkelsen, men jag hamnade här när jag googlade "kompensation gör din egen bok". I början av sept beställde jag en bok jag knåpat ihop. Den skulle överräckas till mina föräldrar den 2 okt. Gör din egen bok hade alltså mer än tillräckligt med arbetsdagar att slutföra min produkt. Dock blev det inte så. Inte förrän den 1 dec kunde jag överräcka presenten. Alltså två månader försent! Under de två månaderna så upplevde jag, i likhet med dig Saxkakan, uteblivna mailsvar, uppnosiga svar på "kundtelefonen" och inga som helst ursäkter. Jag kan absolut förstå att saker o ting kan bli försenade, men min ilska handlar snarast om att de inte underrättar sina kunder självmant och framför allt inte svarar på undrande kunders förfrågningar. Hela tiden: om en vecka, nästa vecka kommer den, lite problem.... blablabla. Och jag är en sådan person som sällan blir upprörd på direkta människor, utan håller det inom mig. Jag var alltså inte avsevärt arg eller ilsken i mailen eller i tele-samtalen.
Visst boken blev bra - det tar jag inte ifrån dem. MEN hur kan man vara SÅ dum att man förlorar kunder genom att inte ge korrekt information i någorlunda tid? Nu har jag blivit lovad kompensation. Jag föreslog avdrag på priset, eftersom jag fick köpa nya tågbiljetter så att jag skulle kunna överräcka boken innan mina föräldrars 50-års-år tog slut. Men icke! Nä, de undrade istället ifall jag hade något annat förslag? Tja, en burk pepparkakor kanske?? Nä, men ärligt talat - vad är detta för företag??? Enligt ett mail jag fick igår så ska kompensationerna skickas ut idag. Det betyder att de antagligen kommer imorgon eller måndag. Ska bli väldigt spännande att se vad det är!
Hur har det gått för sig Saxkakan? Har du fått nåt vettigt ur dem? Fått någon kompensation? Ja, det hade ju varit intressant att se om det hade kunnat bli något fall för ARN eller Sverker! :)
MVH Sara