• 1000bruden

Karibien i Juli?

Jag undrar om man kan åka till karibien i slutet av Juli? Har hört att öarna (bla Aruba) närmast Sydamerika är undantagna orkansäsongen och är åretrunt öar för sol & bad?

Är det någon som vet?

Har också läst någonstans att det är regnperiod under juli månad för dessa månad?

Behöver tips om vad som stämmer för vädret i karibien?

• Svar på tråden Karibien i Juli?
  • Babel

Jag och min blivande åker till Jamaica början av juli, har även hört att det är orkansäsong men jag vet så har det inte hänt något på den senaste tiden.

• Mangos

Vet inte hur det är i juli men vi var på bröllopsresa i sydöstra Karibien nu i september (Tobago o Grenada) och vi stördes inte direkt av vädret. Var regnsäsong men regnet som kom var endast i kortare perioder av nån minut o de påverkade inte speciellt mycket. Kunde vara på stranden o plötsligt kom det några stänk men var inte så att man var tvungen att gå därifrån. Snarare tyckte vi att det var ganska skönt att åka under regnperioden då det inte var lika mycket turister då som annars.

• FiaoJonny

Som jag har förstått det så är det som du säger, de närmast sydamerika är åretruntöar. Men vi var på bröllopsresa i september/oktober då det skulle vara orkansäsong, men kände inte av något nämnvärt, bortsett från en hel dags regn på tre veckor. Och så var det någon enkel skur som gick över på en fem minuter. Vi var på Barbados, Guadeloupe och Antigua.

• timonb2

jag tror att det är "orkansäsong" från typ slutet på juli och fram till oktober ungefär...
    Sen är det risk för regn under sommarmånaderna,,, men som ovan behöver det inte betyda att det regnar i flera veckor i sträck,,,
    Det beror mycket på var i karribien ni vill åka --- kika på just de ställen ni vill till så ser ni ju vädret just där!!
    Vi har åkt på kryssning i karribien och det var tidigt en vår,,, vilket betydde att det inte var "asvarmt" utan runt 20-25 grader och lagom väder, annars kan det ju bli runt 30-38grader... JAg rekomenderar starkt en kryssning- då är chansen att få med bra väder bäst ( dåman åker runt) och man får se och uppleva mycket- båda slappa/sola och uplleva roliga äventyr!!
    kika på rccl.com

Svar på tråden Karibien i Juli?