fluga eller ngt annat till frack?
Hej hej.
Ni som kollat på kläder till era m2b. Vad finns det för fräscha alternativ till fluga? Tycker det känns lite stelt. Hilfe.
Ha det gött.
Hej hej.
Ni som kollat på kläder till era m2b. Vad finns det för fräscha alternativ till fluga? Tycker det känns lite stelt. Hilfe.
Ha det gött.
Ska han ha frack så är det fluga som gäller.
som Snufflan säger. Till frack är det helt utan tvekan fluga som gäller :) O snyggt är det också!
Som de andra skriver så är det en vit fluga som är det enda rätta till frack.
En frack är ett mycket "traditionsvärnande" plagg i det hänseendet att man INTE kan ändra lite här och där på den som man själv känner för, utan en frack är alltid svart, med en speciell, stärkt skjorta, vit väst och fluga.
Såhär ser en frack ut, om någon undrar:
www.kingmagazine.se/Guiderna/Brollop/
Tycker man det ser stelt ut med fluga ska man nog välja något annat plagg än frack.
Optima, något förslag på ngt som är formellt men med annat tillbehör än fluga?
Man kan inte ha något annat än vit rosett (ni menar nog det när ni skriver fluga) till frack. Enligt mitt tycke ser det maskeradklätt ut om man inte skulle klä sig som man ska i frack, då kan man väl bära kostym istället om man tycker att det är stelt. En snygg kostym med tillhörande sidenslips är väl snyggt och mindre stelt.
Jackett kan vara ett alternativ, reglerna kring detta har lukrats lite och börjar tillställningen inna 18 är det okej med jackett
Vill han ändå vara snyggare än kavej så kanske en frockcoat eller nehrurock med plastrong är ett alternativ?
Nordiskbrud - du vinner mitt pris för bästa inlägget i denna tråd. Jackett och frockcoat blev mina två hetaste alternativ. Nu har jag dock beslutat mig för att det blir frack.
Tack för era inlägg.