• azar

    sprit

    Är det bra pris för fribar 300 er pers, vad tycker ni? Så folk kan dricka hur mycket de vill för ettt fastpris.

  • Svar på tråden sprit
  • Martinaa

    Tja, för de som gärna tar ett antal öl och en drink. För den som kanske bara önskar köpa sig en cider blir det lite dyrt Men ni kanske ska ha valmöjligheten att antingen betala 300:- för "fri sprit" eller välja att betala per öl/cider/glas etc?

  • azar

    Martinaa: jag tror det blir dyrare per glas för jag vet att man dricker mycket på våra fest. Så det är kanske länt och ha ett fast kostnad på det och inte bli överraskad senare.

  • jengberg

    vi tänker handla på oss o sälja det som blir över...vi åker till tyskland o handlar....hoppas på att folket på festen åtminstonde lägger en hundring i korgen för det dom dricker då får vi tillbax mycket pengar vi lagt ut

  • Johanna Lund

    Jag tycker inte det är dyr för en riktig fribar.

    Ta reda på vad som ingår så de inte bara är räknat på att man får dricka ett visst antal cl/person.
    För då kan det verkligen springa iväg.

  • Racolina

    Smart att ta ett fast pris och sedan ha fri bar! Det skulle vi tänkt på inan! Nu har vi sagt till våra gäster att det är fri bar. Men man kan ju ställa en skål brevid och skriva en lapp om valfritt alkoholbidrag (min 0kr max 10kr).

    Lycka till

  • Sebastiána
    jengberg skrev 2010-01-12 19:48:12 följande:
    vi tänker handla på oss o sälja det som blir över...vi åker till tyskland o handlar....hoppas på att folket på festen åtminstonde lägger en hundring i korgen för det dom dricker då får vi tillbax mycket pengar vi lagt ut
    När/hur ska ni sälja det som blir över? Vi tänker också handla i Tyskland och kan inte ta med oss det som blir över hem eftersom vi bor c.a 120 mil från festplatsen och flyger hem.

    Säljer ni det som blir över till gästerna dagen efter eller?
  • ascensionday

    Fri bar... det låter som en Pandoras ask. Men om man känner sina gäster väl och vet att de inte går överstyr så kanske det fungerar.

  • VincitOmnia

    Risken finns ju att man landar i slatt-land. Det kommer stå 200 halvfulla ölburkar utspridda över allt dagen efter...

    Kör självkostnadspris i sånt fall. 10 kr öl, 20 kr grogg.

    /Johan

  • Oktoberbrud2010

    Jag tror man ska tala väldigt tyst om att sälja sprit man hämtat hem från Tyskland... det är nämligen olagligt!

    Och sen behöver det inte alls bli något problem med en fri bar, inom vår bekantskapskrets bjuder alltid värden på all sprit på alla fester. Ingen gäst tar någonsin med sig eget, och det är aldrig några problem. Om man bortser från att en och annan kan bli ganska så berusad.

    Vill man inte ha slattar men ändå ha fri bar, så kan man låta sina gäster "betala" för sin nya drink/öl etc genom att lämna in sitt tomma glas för att få ut en ny.

  • Greeneyes

    Om ni åker till Tyskland och handlar så kommer ni ju undan ganska billigt. Då kan jag tycka att 300 kr per person är ganska mycket, om man jämför vad det kostar att köpa in. Jag menar, det borde ju motsvara i alla fall 15 cider/bacardi breezer, och så mycket dricker inte speciellt många jag känner i alla fall... JAg skulle nog göra som andra skrivit, att ha typ 20 kr per drink eller 10 kr per öl eller liknande.. Då kan folk välja hur mycket de vill dricka...

Svar på tråden sprit