• pettan

Tid för vigsel?

Har ett litet dilemma... vi hade tänkt oss vigseln vid kl 16.00 men pratade med pastorsexpeditionen idag och vi har 15.00 eller 16.30 att välja på!
    Känns tidigt med 15 och lite sent med 16.30, vad skulle ni välja?
    Vi ska fotas innan och ska ha brudskål med välkomstal dock inget mingel inplanerat och sen buffé utan förrätt och kaffe, kaka och senare tårta! får vara i lokalen till 01.30.

• Svar på tråden Tid för vigsel?
  • Miss Biii

Jag skulle personligen valt 15... men jag hör till gruppen som ska fota efter vigseln... men ni får väl gå igenom o göra om schemat o se vad som passar er bäst.

• Trollmor 86

Jag personligen vill ha vår vigsel kl 15. Men vi fick bara välja mellan 14 eller 16 och då valde vi 14 istället då 16 kändes lite försent. Men vi har ca 3 mil till festlokalen sen med och långväga gäster som eventuellt ska åka hem på kvällen/natten

• lecaroline

Vi hade vigsel kl 14.00 och fotades innan...

• Chris24

Oj, min kompis har sin vigsel 17-tiden!

Sen fest you know, hahaha..

Fast jag kan tycka hellre 16.30 för er del, min åsikt. 15 känns så tidigt.

• BlomAnna

Jag skulle välja 16:30, då hinner ni fotas i lugn och ro och ta det lugnt innan, och skulle det vara något man upptäcker att man missat på förmiddagen hinner det fixas innan vigsel och fest.

Det beror ju lite på hur långt det är till festlokalen också...

• pettan
    BlomAnna skrev 2009-11-25 13:54:58 följande:
    Jag skulle välja 16:30, då hinner ni fotas i lugn och ro och ta det lugnt innan, och skulle det vara något man upptäcker att man missat på förmiddagen hinner det fixas innan vigsel och fest.Det beror ju lite på hur långt det är till festlokalen också...
    Det tar mindre än 10 miuter i bil mellan kyrkan o lokalen!
  • Emmy1982

Vi gifte oss 14.30 och fotades innan. Gick alldeles utmärkt, sen full fest till 01 :)

• nano86

Hade tagit 16.30 om ni ska direkt till middagen sen. För annars känns det som en himla sen lunch eller tidig middag för mig men så äter jag typ som skalmat - fasta tider jämt

• lolca

Vi hade vår vigsel vid 16.30 och så här i efterhand är jag väldigt glad för det. Dagen blev inte stressig utan jag och min man kunde njuta av den som bara den! Vi hann fotas innan och slapp allt sånt efter vigseln.

Ni hade ju tänkt klockan 16, 16.30 är ju bara en halvtimme senare. Klockan 15 däremot känns väldigt tidigt

• MallaA

Vi ska gifta oss kl 15 och vår bröllopsmiddag kommer börja ca 17. Då många säkert kommer vilja hålla tal under middagen kommer den ta ganska lång tid och då är det bättre att börja lite tidigare. Man vill ju hinna mingla och prata med gästerna efter vigseln och dansa mycket på kvällen sen också :)

• Aleta

Jag hade absolut valt 15:00!
    Nästan alla vigslar jag har varit på oavsett fotografering före eller efter har varit vid den tiden och det blir ändå ont om tid om man måste vara ute ur festlokalen vid en viss tid. Saker tar mycket längre tid än man tror.

Det ska kramas och gratuleras utanför kyrkan, förflyttas till festlokalen, skåla osv.
    Ska ni ha dans också?

• Edwins mamma

Vi ska vigas kl 16 och bjuder till middag kl 18 däremellan för de bjudna gästerna vad de vill. Många är resande och vi ska vara på en herrgård där nästan alla kommer att bo.. Så gästerna kan gå upp till sig för att vila, fräscha upp sig eller dyl. Menas vi ska ta foton i herrgårdsparken och hoppas på sol i juli..!! =)

• pettan
    Aleta skrev 2009-11-26 09:13:12 följande:
    Jag hade absolut valt 15:00!Nästan alla vigslar jag har varit på oavsett fotografering före eller efter har varit vid den tiden och det blir ändå ont om tid om man måste vara ute ur festlokalen vid en viss tid. Saker tar mycket längre tid än man tror.Det ska kramas och gratuleras utanför kyrkan, förflyttas till festlokalen, skåla osv.Ska ni ha dans också?
    Om du menar dans efter middagen och tårta så ja!

jag har tänkt att brudvalsen blir runt 21 och sen dans kvällen lång med litet avbrott för nattamat! Svärfar sa att det blir alldeles för lång tid för festen om vi börjar kl 15 men alla måste ju inte stanna och festa till kl 01, tycker nästan det känns bättre att ha mycke tid och kunna sluta tidigare än att känna att vi inte får tillräkligt med tid under middagen och dansen för att vi måste vara ute senast 01.30!
    Eller tänker jag konstigt?

Ska tillägga att vi förmodligen kommer ha sabelhäck vid utgång ur kyrkan och det kan tänkas att många vill ta kort på just det!
  • Pumpkin

Jag kan lova att festen INTE kommer att kännas lång bara för att ni har vigseln kl. 15.00. Tiden går så himla fort, man har superkul och helt plötsligt är klockan 03.30 (då blev vi utfösta från feststället ). Så jag tycker fortfarande att ni absolut ska ta den "tidiga" vigseltiden.

pettan skrev 2009-11-26 13:12:03 följande:
    Om du menar dans efter middagen och tårta så ja! jag har tänkt att brudvalsen blir runt 21 och sen dans kvällen lång med litet avbrott för nattamat! Svärfar sa att det blir alldeles för lång tid för festen om vi börjar kl 15 men alla måste ju inte stanna och festa till kl 01, tycker nästan det känns bättre att ha mycke tid och kunna sluta tidigare än att känna att vi inte får tillräkligt med tid under middagen och dansen för att vi måste vara ute senast 01.30! Eller tänker jag konstigt?Ska tillägga att vi förmodligen kommer ha sabelhäck vid utgång ur kyrkan och det kan tänkas att många vill ta kort på just det!
  • Downtowngirl

Vi vigdes klockan 17...trodde först att det skulle kännas för sent! men nu i efterhand helt perfekt!
    Ingen stress alls under dagen, gjordes i ordning i lugn o ro hos frisören. En härlig fotografering utan stress...
    Vi hade ju dock lokalen hur länge vi ville...tror vi lämnade den runt 03,30...

Svar på tråden Tid för vigsel?