• J plus A likamed JA

Köp och sälj gör mig galen!

Är det bara jag som har problem med att se bilder på köp&sälj-sidan??

Har gått mycket bättre förr, då man åtminstone fick se halva bilder eller lite mer, men, nu kan jag inte ens se hälften av alla bilder..

Är det på min dator det är fel eller har fler problem med detta?

• Svar på tråden Köp och sälj gör mig galen!
  • mittid

Bilderna är för stora, det är ett problem alla har.

• Mamsellen på smällen

Tycker fakriskt att allt på denna sidan känns uråldrigt... "Sök inlägg" funkar inte heller, kommer upp trådar från 2004... Dags att göra något åt denna sidan!
    Köp o sälj funkar inte för mig heller.

Grr... irriterad idag!

• Trasan99

Ett annat problem kan vara om an har någon adblock-applikation på sin webläsare, en sådan som gör att min slipper se alla annonser. För mig blockerade den även bilderna på köp&sälj. När jag tog bort ju BT från filtret funkade det. Men det finns många bilder där man bara ser halva bilden...

• KatjaB

tror folk är slarviga när de lägger upp bilder, då det ofta är bra halvabilder som syns eller inga alls. Det borde bero på att de lägger upp för stora bilder och att det inte finns någon funktion som säger till att den blir för stor, så säljaren ser nog inte det förrän annonsen är klar.

• Imma

Så var det för mig! Jag gissade att bilderna inte kunde vara alltför stora, så jag forminskade dem i Photoshop. Tyvärr var de fortfarande för stora, vilket alltså inte framgår förrän man har publicerat annonsen. Vore toppen om det hade funnits en möjlighet att förhandsgranska innan man publicerar, men det blir lite utav en chansning om det blir bra eller inte. För mig alltså inte.

KatjaB skrev 2009-11-25 08:18:53 följande:
    tror folk är slarviga när de lägger upp bilder, då det ofta är bra halvabilder som syns eller inga alls. Det borde bero på att de lägger upp för stora bilder och att det inte finns någon funktion som säger till att den blir för stor, så säljaren ser nog inte det förrän annonsen är klar.
  • fromheretoeternity

Moderator??? Hallå??

• J plus A likamed JA

men alltså jag har själv lagt in bilder på köp och sälj och jag kan inte ens se mina egna, fastän jag minskat dom till under 2 mb, tillcohmed under 1 mb! Helkonstigt.. och om det var "blockeraren" på datorn borde man ju inte kunna se några alls, visst inte..?

• J plus A likamed JA

mamellen på smällen:
    ja, visst är det irriterande, att hitta en tråd man en gång läst i, är stört omöjligt! Tror att sidan behöver rustas upp en aning!;)

• Linadesign

Men hur små behöver bilderna vara egentligen för att synas? Jag la precis in min första annons på BT där jag har med tre bilder som är 120 kB, 60kB resp 35kB. Ingen av dem syns!!! Jag kan ju knappast minska ner dem mer! Eller är det bara jag som inte ser dem på min dator? (Kolla gärna annonsen för slöjan som nyss kom in och meddela ifall ni ser bilderna...)

• trusla

OCh att dom inte visar bilderna som på B***ket.... utan man måste gå in på varje annons för att se klänningen ..... grrrr

• J plus A likamed JA

Nej jag kan inte se bilderna iallafall.. helkasst..

Linadesign skrev 2009-11-27 12:59:51 följande:
    Men hur små behöver bilderna vara egentligen för att synas? Jag la precis in min första annons på BT där jag har med tre bilder som är 120 kB, 60kB resp 35kB. Ingen av dem syns!!! Jag kan ju knappast minska ner dem mer! Eller är det bara jag som inte ser dem på min dator? (Kolla gärna annonsen för slöjan som nyss kom in och meddela ifall ni ser bilderna...)
  • heartsonfire

Ja, bröllopstorgets sida är ineffektiv. Man skulle kunna kategorisera trådarna bättre, förbättra sökfunktionen m.m. Det finns bröllopssidor som jag tycker är enklare att navigera, men denna är ändå populär av någon anledning...

• J plus A likamed JA

heartsonfire: vilka sidor tycker du är bra annat än denna? Finns det fler bröllopssidor med "köp och sälj"?

• Hannaibröllopstankar

Trodde bara att det vr jag som var korkad och kom inte åt bilderna... känns tryggt att veta att det finns andra oxå.

Svar på tråden Köp och sälj gör mig galen!