• pettan

ingång!

Ni som väljer att gå in efter tärna och marskalk, har de gått in till brudmarshen ni valt eller har ni haft en annan musik först (enklare) och så börjar "den riktiga" ingångsmusiken när ni kommer?

• Svar på tråden ingång!
  • KatjaB

vi har ju inte gift oss än men kommer ha Canon in D som ingångsmusik, tror att den passar bra i melodin så att de går in till samma musik som oss.. den upprepar sig ju ganska så mycket så den funkar nog bra.

• miramolly

Var tärna på 2 bröllop förra sommaren.
    På det första gick vi tärnor in först utan musik (brudgummen och bestman stod redan framme vid altaret). Den "riktiga" musiken, bröllopsmarschen, började inte spelas förrän bruden gick in med sin pappa. Så tänkte vi också ha på vårt bröllop nästa år.

• Love is
    miramolly skrev 2009-11-24 19:38:54 följande:
    Var tärna på 2 bröllop förra sommaren.På det första gick vi tärnor in först utan musik (brudgummen och bestman stod redan framme vid altaret). Den "riktiga" musiken, bröllopsmarschen, började inte spelas förrän bruden gick in med sin pappa. Så tänkte vi också ha på vårt bröllop nästa år.
    det är planen här också
  • Downtowngirl

Mina tärnor + best man + brudgum gick in under klockrigningen.
    Sen när jag och pappa kom spelades den riktiga musiken på orgel.

• FiaoJonny

Vi hade en ganska lång låt som ingång, This year's love med David Gray. Min man och hans bestman gick genom en allé fram till "altaret" och när de var framme började mina två tärnor gå framför mig. Jag höll typ 2 meters avstånd. När det var en liten bit kvar mötte pappa upp mig och när jag väl var mitt emot min blivande så var det bara en liten trudelutt kvar och sen var låten schlutt.

• KatjaB

åh, så kan man ju göra.. tror nog att vi gör så också

Downtowngirl skrev 2009-11-27 10:18:47 följande:
    Mina tärnor + best man + brudgum gick in under klockrigningen.Sen när jag och pappa kom spelades den riktiga musiken på orgel.
  • Sebastiána

Har egna funderingar. Vi tänkte ha Canon i D-dur och den är ju ganska lång. Jag hade tänkt att brudnäbben går först, sedan vi och sedan tärna och marskalk, men vi kanske ska gå sist så att det pasar bättre med musiken?

• pettan
    Mina tärnor + best man + brudgum gick in under klockrigningen.Sen när jag och pappa kom spelades den riktiga musiken på orgel.
    Tyckte det lät jättebra! Ev att kantorn får improvisera lite när de går in!
  • CeKe

När jag var tärna hade bruden ett rätt långt släp och då var det inte dumt att gå efter som tärna. Blev liksom smidigt att vara vara med efter henne och lägga släpet tillrätta när hon vände sig om mot prästen, brudgummen & församlingen, men det beror väl lite på hur kyrkan är och var prästen står, åt vilket håll brudparet är vända etc...

Min blivande har ju bestämt sig för att stå där framme redan från början... Jag tänkte nog gå in efter min tärna (jag kommer ej ha ngt släp)... Hon kanske går in vid klockringningen eller nåt sånt, eller bara några meter framför mig.. eller bakom... Haha, vet helt enkelt inte än

• Downtowngirl

Jag hade nog inte velat att mina tärnor hade gått direkt framför mig. Jag ville ha alla fokus på mig och pappa när vi väl kom in i kyrkan och ingen som skymde framför!
    Haha lite ego kanske..
    Dessutom så blev det bättre fotografier(om ni har en fotograf i kyrkan)...det blri väldigt fina bilder när jag och pappa kommer gående, dem hade vi inte kunnat få ifall tärnorna skulle gått direkt framför.

• Chris24
    Samma här! Vi ska också ha det på det viset
    tärnor + bestman + brudgum och sedan lilla jag och pappa,där
    den riktiga musiken spelas så att säga.

Haha, komiskt nog snacka vi om det igår kväll om hur vi skulle gå in, jag och huvudtärnan så att säga.
Svar på tråden ingång!