• Sebastiána

Hur dags är lämpligt för vigsel?

Vi har tänkt fotografera oss innan vigseln och efter vigseln tar det kanske 20-30 minuter att ta sig till festplatsen beroende på hur mycket folk minglar ute på kyrktrappan.

Jag har ingen aning om hur lång tid det tar att göra sig i ordning innan vigseln eller hur lång tid middagen brukar ta.

Någon som har lite idéer?

• Svar på tråden Hur dags är lämpligt för vigsel?
  • Martinaa

Jag tycker kl. 15 är den optimala tiden för vigsel, men det finns allt från kl 14-17!

• Sebastiána

Det är så svårt att veta!!! Vi ska fotograferas innan vigseln. Från där vi bor till fotoplatsen tar det c.a 30 minuter med bil och sedan tar det c.a 30 minuter från fotoplatsen till vigselplatsen. Från vigselplatsen till festplatsen tar det också c.a 30 minuter med bil. Vi kommer att gifta oss i en riktig håla så det blir lite utspritt...

• lemonbird

Kl 14, 15 eller 16.30 är vanliga tider

• nano86

Vi har kl 14 men då är det taight om tid tycker jag och vi ska INTE fotografera oss innan eller ens hämta nån brudbukett. Det ända jag ska göra är fixa på mig klänning (hemsydd så det kan bli sistaminuten ändringar), smink samt frisyr och det görs av en kompis.

• Martinaa
    nano86 skrev 2009-11-23 22:25:58 följande:
    Vi har kl 14 men då är det taight om tid tycker jag och vi ska INTE fotografera oss innan eller ens hämta nån brudbukett. Det ända jag ska göra är fixa på mig klänning (hemsydd så det kan bli sistaminuten ändringar), smink samt frisyr och det görs av en kompis.
    Sista minuten-ändringar av klänningen samma dag som vigseln?? Du gör nog gott i att prova den några dagar innan och göra de eventuella ändringarna då, samma dag är lite väl tajt va??
  • Malla och Mojje

Allt beror ju på hur lång middag ni ska ha. Har varit på bröllop där middagen började vid sex och va slut vid tolv. I så fall kan man ju viga sig 15-16 utan problem. Vi ska viga oss kl 13.00 eftersom vi ska fotograferas efter vigseln. Middagen är tänkt att starta vid ca 18-19.

• nano86
    Martinaa skrev 2009-11-23 22:38:18 följande:
    Sista minuten-ändringar av klänningen samma dag som vigseln?? Du gör nog gott i att prova den några dagar innan och göra de eventuella ändringarna då, samma dag är lite väl tajt va??
    Haha, do då vi kommer prova den innan. Men hon som syr har vart med om att nån söm som inte ska kunna gå söner gör det eller likande så jag vi ha lite marginal för det med. Men mest för att hinna med hår och sånt utan att stressa.
  • Sebastiána

Vi kollar helt enkelt med kyrkan vilka tider de har.

Svar på tråden Hur dags är lämpligt för vigsel?