• MollyAlex

Fråga till er som vet

Hej!

Jag undrar vad man anger för klädkod till våra gäster?
    Vi har nämligen bestämt att min kille gifter sig i frack, o jag såklart i brudklänning, men vi vill egentligen inte ha ett uppstyltat frackbröllop, utan vill såklart att alla ska va fint klädda men utan att de ska behöva ha frack o långklänning. Så min fråga e: Kan min kille gifta sig i frack fast att vi tex väljer att sätta "kavaj" eller "mörk kostym" som kod?
    Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Fråga till er som vet
  • kikel

Man kan skriva kostym och det betyder mörk kostym men det går bra med ljusare på sommarn.

• MollyAlex

Så om jag förstår det rätt kan han gifta sig i frack utan att vi måste hålla ett frackbröllop?

• nano86
    MollyAlex skrev 2009-11-23 13:41:34 följande:
    Så om jag förstår det rätt kan han gifta sig i frack utan att vi måste hålla ett frackbröllop?
    Magdalena ribbing tycker säkert inte det men jag skulle säga att ni självklart kan göra det. Bruden har ju alltid hellång klänning så varför kan itne killen få ha lite finare kläder än resten av gästern?
  • MollyAlex

Tack nano86! Så tycker jag med! Kul för killen att få känna sig fin oxå!

• David i sthlm

Jag tänker gifta mig i frack, och vi kommer skriva kostym i inbjudan, så det blir jag som är snyggast (.....klädd...) :) !

::David

• mittid

Kavaj om ni har överseende med klädda men inte alltid uppklädda, kostym om ni vill att alla skall vara finklädda!

• nano86
    MollyAlex skrev 2009-11-23 13:51:25 följande:
    Tack nano86! Så tycker jag med! Kul för killen att få känna sig fin oxå!
    Varsågod Vi körde på ingen klädkod alls, folk får dyka upp i allt utom badkläder. Pyamasbyxor går fin fint
  • MollyAlex

David i sthlm: Du blir säkert ur tjusig!

mittid: Tack, ja det e så vi tänkt, så då blir det Kavaj!

nano86:Hihi, va kul,men jag hoppas ingen kom i sin pyjamas? Låter lyckat iallafall! :D

• idajohanna82

Ja jag tycker absolut att gästerna ska ha en "lägre" klädkod än själva brudparet. Brudparet ska ju vara finast! Så om ni hade satt frack så hade ni själva nästan fått vara ännu finare (om det går.. folkdräkt eller uniform kanske?). Däremot tycker jag det är lite taskigt eller hur man nu ska säga att inte sätta någon kod alls... Det skapar bara förvirring bland gästerna! Men i rätt sällskap kan det kanske bli hur roligt som helst...

Svar på tråden Fråga till er som vet