• Kisseh

    Brudgum och marskalk - kläder?

    Skall er best man/marskalk klä sig likadant som brudgum?

    Kan marskalken ha vanlig kavalj och väst, men ändå ha kravatt som matchar m2b, eller ser det dumt ut att ha "vanlig" mörk kostym med kravatt till?

    Vill ju att m2b ska vara finast och liksom sticka ut, men att man ändå ser att marskalken och han "hör ihop".

    Vad säger ni?

    Hur har ni gjort/skall göra?

  • Svar på tråden Brudgum och marskalk - kläder?
  • lemonbird

    brudgummen och marskalk hade mörk kostym, liknande, men marskalken hade slips i samma färg som tärnans klänning, så att de hörde ihop som ett par, medan brudgummen hade väst, frackskjorta och plastrong till.

  • Chocladmonstret

    Jag tycker det är snyggt när Marsalkerna har samma typ av kostym som Gummen fast i ett annat tyg. Typ, Gummen har svart kostym fast marsalkarna har mörkgråa.

    Vi köpte på www.suitopia.se
    Vi sa att det var till ett bröllop och då bjöd de på massa saker, bland annat bröllopsmonogram "Karin&Thomas 090509" som stod på insidan av alla 3 Kavajerna med himmelsblått innertyg..

  • mintursnart

    Vi köpte också via dem på nätet, det fungerade bra tyckte vi.

  • Blivandefrueriksson

    Vår marskalk kommer ha en kostym och en slips i samma färg som tärnans klänning. Min blivande man kommer ha en frockcoat med "plastrong".

  • Malla och Mojje

    Jag har också lite funderingar där. Min M2B har en hedersmarskalk och två "vanliga". Brudgummen och hedersmarskalken kommer att tydligen ha identiska kläder och de andra två marskalkerna identiska. Känns lite konstigt att brudgummen inte kommer att ha en unik klädsel men om han nu vill ha det så så... Får väl låta honom bestämma något själv antar jag..

  • Sara1976

    Vart skall ni köpa era kläder, verkar ju bra med Suitopia, har ni hört mycket om dem? Min m2b kommer att ha samma klädsel som marsalkerna, jag tycker det är snyggt.

  • Zia 20090618

    Min blivande ska ha mörk kostym (uppsydd på resa) och väst, kravatt. Marskalk/marskalkarna kommer nog bara ha mörk kostym. Tror min blivande vill sticka ut lite grann och känner samtidigt inte att marskalkarna behöver sticka ut så mycket. Klädseln för gästerna blir nog bara kavaj..

Svar på tråden Brudgum och marskalk - kläder?