• Malin och Joel

Vigsel i Botaniska trädgården (Göteborg)?

Vi var där och tittade idag och det kändes jättebra för oss båda två, där finns ju gott om vackra platser för fotografering efteråt också Det var väl framför allt lusthuset som vi ville ha vigseln i.
    Det enda som känns lite sådär är att det är så offentligt (lusthuset ligger ju dessutom mitt vid caféet). Vi vill inte ha vigseln för långt in i botaniska eller för otillgängligt eftersom det kommer närvara gamla skröpliga mor- och farföräldrar
    Är det någon som har varit på vigsel i Botaniska, var det mkt besökare och störde det i så fall? Var någonstans i parken var det? Kan ni rekommendera en vigsel där?

• Svar på tråden Vigsel i Botaniska trädgården (Göteborg)?
  • BlomAnna

Jag har inte varit på någon vigsel där men skulle vilja veta samma sak

• Soon2BBride

Min vännina gifte sig i Botaniska uppe vid det konstgjorda vattenfallet. Hon oroade sig också över att omgivningen skulle störa, men det var absolut inget problem,

• BlomAnna

Måste man förboka att man ska gifta sig i botaniska eller hur gör man? Vi ska gifta oss på hösten så risken för regn är ju överhängande och då måste man ju planera om eller iaf ha en plan B Hur många rymmer lusthuset och hur gör man för at boka det?

• Trasan99

Jag ringde och pratade med en man på Botaniska. Han sade att det går bra, men man kan itne boka. Han tyckte att det kunde vara bra att ha någon på plats ett tag innan för att förklara för andra som är där att man tänker ha en vigsel, han sade att alla vänligt tar sin picknick någon annan stans om man ber dem. Låter mysigt!

• grisbjörnen
    Trasan99 skrev 2009-11-16 20:01:08 följande:
    Jag ringde och pratade med en man på Botaniska. Han sade att det går bra, men man kan itne boka. Han tyckte att det kunde vara bra att ha någon på plats ett tag innan för att förklara för andra som är där att man tänker ha en vigsel, han sade att alla vänligt tar sin picknick någon annan stans om man ber dem. Låter mysigt!
    Jag pratade nog med samma gubbe. Han sa exakt samma sak till oss. Vi ska ha vår vigsel där är tanken. Vi har sagt det att om det inte går att ha den i lusthuset av någon anledning (kanske folk i vägen) så är ju Botaniska riktigt stort så det är bara att flytta på sig. Vi har pratat om att sätta sambons lillebror där ganska tidigt å "paxa" lusthuset :) . Men vi får väl se hur det blir.
  • Soon2BBride

Tror att man måste boka lusthuset, men övriga parken så får man hoppas på att det är tomt.

• BlomAnna

Ok...vat bokar man lusthuset?

• grisbjörnen

Han jag snackade med sa att det inte går att boka någonstans (förutom i typ caféet eller så) lusthuset går alltså inte att boka. Sa han för två månader sen kanske.

Svar på tråden Vigsel i Botaniska trädgården (Göteborg)?