• Brünnhilde

Operalektion på möhippa?

Skulle du tänka dig att utsätta din tjejkompis för en skojig operalektion på en möhippa? Jag tänker mig en knasig operaprimadonna, som stormar in och ger en oförglömlig lektion i hur man blir en operasångare. Är detta en bra idé? Jag frågar för att pejla in intresset, som en ovetensklaplig marknadsundersökning.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Operalektion på möhippa?
  • lia29

näe .. bara om det var så att bruden i fråga skulle vara väldigt intresserad av opera .. då möjligvis.

• 20100515

Ja, om jag talar för egen del.
    Jag är inget fan av opera alls men det hade varit kanonkul. En väldigt udda grej som jag aldrig skulle varit med om annars lixom. :)

Men en tanke är att bruden kanske bör vara lite intresserad av att sjunga för att tycka det är kul. Har hon inget intresse av sång alls så kanske det känns jobbigt.

• Rufsas

Spontant tänker jag att jag inte skulle vilja ha det på min egna möhippa. Det är ju en högoddsare och risken är stor att det kanske floppar. Mycket alkohol isf.

Älskar dock att kolla på opera.

• Brünnhilde

Tack för svar! Det har ni nog rätt i, att man kanske ska vara lite intresserad av sång...kanske sjunga i kör eller ha det som en hemlig dröm.

• Trasan99

Hihi, jag skulle gilla det! Men då sjunger jag och spelar orkester (bl.a. symnfoniorkester) och älskar klassisk musik. Väldigt beroende på person skulle jag säga!

• KatjaB

hmm.. kanske inte just opera för min del, men idén är ju kul.
    Det är ju så olika vad man har för intressen. Men min syrra som sjungit i kör hade nog tyckt att det var rätt kul

ts: är det du som är operaprimadonnan?

• Sebastiána
    Brünnhilde skrev 2009-11-15 21:58:24 följande:
    Skulle du tänka dig att utsätta din tjejkompis för en skojig operalektion på en möhippa? Jag tänker mig en knasig operaprimadonna, som stormar in och ger en oförglömlig lektion i hur man blir en operasångare. Är detta en bra idé? Jag frågar för att pejla in intresset, som en ovetensklaplig marknadsundersökning.Tacksam för svar!
    Jag skulle gilla det, men jag gillar att sjunga (sjunger bl.a i kör)
  • Kisseh

Jag skulle gilla det men jag har ju iofs studerat klassisk sång.

Dom andra har nog rätt. Kanske gäller att man har något sångintresse. Men har man det tror jag att det kan vara roligt =)

• kikel

Man ska nog ha ett sång/musik intresse om det ska funka.

Jag skulle bara bli irriterad och tänka att minna vänner inte känner mig alls.

• Aleta

Jag skulle tycka att det vore jättekul!
    Jag gillar sång, fast är inte alls skolad ska tilläggas. Håller nästan uteslutande på med jazz, men jag älskar att prova på nya saker och är öppen för det mesta.
    Det hänger mycket på hurdan hon är som person helt enkelt.

Svar på tråden Operalektion på möhippa?