• Casmel

Brudgum?

Jag har ett litet dilemma som kanske någon kan tycka o tipsa om

Vi ska gifta oss mitt i sommaren och brudgummen vill helst ha shorts på sig då det är en borgerlig vigsel utomhus men jag sa "snällt" nej och föreslog vita linnebyxor...Vad hade ni sagt, gjort??? Andra tips på tunna sommarkläder att gifta sig i. Vi kommer inte att ha kavaj o frock o sånt...Jag ska dock ha vit lång bröllopsklänning! Annars kommer brudgummen ha vit shorta med lila slips...Men ska han ha lång eller kortärmat???

• Svar på tråden Brudgum?
  • BlomAnna

Kortärmad skjorta och vita linnebyxor låter jätte snyggt tycker jag.

Min m2b har en ljusbeige linne kostym med byxor och kavaj. Den är jätte snygg och tydligen sval och skön på sommaren.

Jag hade nog inte heller velat att min m2b hade shorts men om det är det han skulle känna sig bekvämast och så i skulle jag nog gå med på det. Ni kaske kan kompromissa till trekvarts byxor anars

• KatjaB

min sambo ville först bara ha byxor, uppkavalade ärmar på sin skjorta och hängslen men efter att ha funderat lite och det trots allt är högtidligt att gifta sig, så ska han nu ha kavaj och väst under vigseln,skjorta med fluga och plommonstop, sen kan han ju ta av sig det till festen.

Kanske kan vara ett alternativ för din sambo, alltså att vara mer uppklädd just till vigseln.. eller så kan han ha kilt, det fläktar nog skönt i sommarbrisen

• Casmel

BlomAnna: Linnekostym lät ju bra...ska se om jag kan övertala
    KatjaB: Kilt...ha ha ha...tror han skulle gapskratta om jag ens kom med idén Min gubbe som e som en kakelugn skulle dööö av värmeslag om jag pälsade på honom skjorta, väst och kavaj så kvittar det om det så handlade om 15 minuter så det är ganska uteslutet...

• Hemlig2009

Jag tycker nog att brudparet ska "matcha" i finhetsgrad så om du ska ha lång vit klänning så borde han ha något mer än byxor och skjorta... Det är ju inte ens säkert att det är 30 grader varmt.

• BlomAnna

Vet ju inte vart du bor men min m2b köpte linnekostumen på Nisses herrmode i Göteborg.

• ElinDaniel

Röstar för kortärmat på överkroppen och långt på benen! Linnekostym går att hitta i lite klädkataloger under sommarperioderna. Är det bröllop, så är det. Speciellt om du ska vara lite finare klädd med vit klänning och allt!

• ElinDaniel

Alternativt långbyxor, en skön skjorta i material som andas och snygg väst bara! Svalt och i min smak är alla killar i väst supersnygga ;)

Svar på tråden Brudgum?