• patrikoannika

Vigselring av vittguld och förlovningsring av rött?!

Jag är såååå velig, så snälla hjäp mig!

Jag (vi) hade tänkt att vigselringen skulle vara av vittguld med stenar i. Ringen var tänkt att "gå ner" över min förlovningsring. Men min förlovningsring är av "vanligt" guld och jag är nu fundersam.

När jag provade i affären kändes det rätt och inte alls konstigt. Jag tyckte det var "fräckt" och modernt med ringar av olika guldtyper. Både vitt och gult, alltså. Så kan man ju matcha med alla andra smycken och så.

Men så tänker jag... är det snyggt? Kommer jag tröttna? Är det verkligen JAG att vara så "modern"? Osv...osv...

Någon som har ringar av olika färg? Någon som har bilder?

Hjäääälp!

• Svar på tråden Vigselring av vittguld och förlovningsring av rött?!
  • chokladmonstret

Jag tror det skulle vara rätt fint faktiskt =)men nu har ju inte jag nån erfarenhet alls av ringar,
    Men jag tycker jag har sett ringar där man har blandat vitt å rött guld å det ser ju bra ut så varför inte kunna blanda ringarna så, blir lite av samma effekt.

• Nima2

Jag ska ha så, fast tvärtom!
    Min förlovningsring är av vittguld och min vigselring kommer vara av rött. Jag tycker att det ska bli jättesnyggt =) Men det är så klart en smaksak!

• liljekonvaljenrosa

Jag har också förlovningsring i rött guld och min vigselring kommer att vara i vittguld med en stor sten och sedan briljanter på vardera sidan. Tror absolut inte att jag kommer att tröttna. Det är ju trots allt en särskild händelse som man förknippar så jag tror inte att du kommer att tröttna heller..
    K

• Zephiennia

Vi har förlovningsringar i vitguld och när vi provade ut dem fastnade vi för att kombinera dem med en snyggt mönstrad rödguldsring. Just kontrasten gör ju att det blir en blickfångare och tycker du att det är snyggt så tycker jag att du ska tuta och köra på det.

• Snufflan

Jag har förlovningsring i rött guld och vigselring i vitt guld med stenar. Bild finns i mitt galleri.

• Niini

Vi kommer ha vitt guld som vigselringar och rött guld förlovnings. Tycker det är sjukt snyggt och vi kommer ha det främst för att vi egentligen båda är silvermänniskor men avnån anledning tog vi ändå rött guld när vi förlovade oss för 3½ år sedan, vilket jag ångrat..

Annars om ni inte vågar "gå hela vägen" kan det också va jättesnyggt med en vit/rödguld ring som vigselring :)

• Thewedding

Har inte det själv . Jag har två i vitguld men ska köpa en family ring i rödguld och ha till.

Jag tycker det är jättesnyggt !

• Happypuppy

Hej!
    Min förlovningsring är både i röd och vitguld och det är jäkligt snyggt. Har dessutom redan bestämt att vigselringen ska vara i vitguld med stenar. Fick prova kombinationen när vi kollade på förlovningsringar och det sa bara "KLICK". Jag visste att det var så jag ville ha det.
    Har tyvärr ingen bild att visa, men försök googla på ringar från Sofia. Eller se om du hittar fu750 det är det som står i min ring. Då kanske du kan se hu kombinationen ser ut.

Kram Kram

• patrikoannika

Jag är säker! Det blir en ring av varje. Sååå snyggt!

Min bror med sambo var här i går och de har ringar av vitguld, så jag fick låna en och prova en stund. Jag bestämde mig!

• Niini
    patrikoannika skrev 2009-11-16 21:31:03 följande:
    Jag är säker! Det blir en ring av varje. Sååå snyggt! Min bror med sambo var här i går och de har ringar av vitguld, så jag fick låna en och prova en stund. Jag bestämde mig!
    Mycket bra val :)
  • Imma

Min förlovningsring är i rött guld och vigselringen i vitt. Bild finns i mitt galleri.

• Augusti10

Hej,
    jag följer upp med en fråga på samma ämne:).
    Min förlovningsgring är i vitt guld och ganska bred.
    Jag kommer att ha en likadan fast i rött guld som vigselring. Ska de vara lika breda eller ska vigselringen vara mindre?

Eftersom de är exakt likadana så ser det kanske bättre ut att ha lika breda? Det är Engelberts "svagt välvda" med en stenrad i mitten. (Finns också i mitt galleri.)

• E I M

Min förlovningsring är vitt o röttguld o vigselringel kommer att vara vittguld. Själv tycker jag om den kombinationen

• Hemlig2009

Om ringarna är exakta likadana hade jag valt lika breda. Fint!

Tyvärr kunde jag inte kika i ditt galleri, du måste göra det synligt.

Augusti10 skrev 2010-02-01 17:02:30 följande:
    Hej, jag följer upp med en fråga på samma ämne:). Min förlovningsgring är i vitt guld och ganska bred.Jag kommer att ha en likadan fast i rött guld som vigselring. Ska de vara lika breda eller ska vigselringen vara mindre? Eftersom de är exakt likadana så ser det kanske bättre ut att ha lika breda? Det är Engelberts "svagt välvda" med en stenrad i mitten. (Finns också i mitt galleri.)
  • tingeling11

Jag har förlovningsring i rött och ska ha vigselring i vitt guld med stenar. Är jättesnyggt tycker jag nu. Va väldigt tveksam i början men så fort jag provade i affären kändes det så rätt(provade flera ggr) men så fort jag gick därifrån velade jag. sen bestämde jag mig för två veckor sedan och är så nöjd =D

• Samarin

Jag har förlovningsring i rött guld, och kommer att ha vitguld med stenar i vigselringen. Förlovningsringen är lätt välvd, och vigselringen kommer att vara flack. Skitsnyggt tycker jag!

• Augusti10

Sorry, nu ligger bildgalleriet öppet:)

Svar på tråden Vigselring av vittguld och förlovningsring av rött?!