• Vinter2009

Under bröllopsklänningen

En knäpp fråga, men kommer ni alla ha BH under klänningen? Min sitter mkt finare utan och det kommer inte synas att jag inte har någon men det KÄNNS ju skumt. Har en axelbandslös klänning som har många lager tyg just över bysten, den är mao mkt stabil just där.

Så ska jag 1) leta efter en annan bh som kanske blir snyggare under (om det nu finns någon)

eller 2) köra utan.

• Svar på tråden Under bröllopsklänningen
  • Kisseh

Känns det bra utan så kör utan tycker jag. Det ska ju vara så fint och bekvämt som möjligt. Och det låter ju som att det är det utan =)
    Klart du kan hålla ögonen öppna för att de om du snubblar över någon behå som känns bra. Men om det känns bra utan så skulle iaf inte jag lägga ner massor med energi på att hitta någon =)

• Casmel

2 eftersom du säger att det ser snyggare ut!

• Plutten2010

Jag har också funderat på det.. Kvinnan i butiken där jag köpt min klänning säger dock att jag ska ha med en bra BH när jag ska prova klänningen inför de ändringar som ska göras men jag vet inte om jag tycker att det behövs.. Har snörning på min klänning och den kommer ju hjälpa till att hålla bysten på plats.. tur att jag har några månader på mig att fundera.. ; )

• KatjaB

sitter brösten på plats även efter dans, och att man rört på sig en hel del i klänningen? Vet vore ju inte så kul om den inte satt riktigt lika bra efter halva dagen, klänningarna är ju i regel rätt tunga

• 1 Grevinnan

Kör utan om det känns bra, men prova att hoppa runt lite i klänningen så det känns bra även då vid dans etc. Köp en sk Freebra annars, finns i bröllopsaffärer och i välsorterade underklädesaffärer.
    Så kan du ju ta på dig några snygga underkläder sen på hotellrummet...

• Vinter2009

Min klänning är ganska lätt, men jag ska ta o prova hoppa o dansa lite mer (har provat lite o det gick utmärkt) Freebra kanske vore ngt. Får ta o kika på dem.

• Snufflan

Jag körde utan BH under klänningen och det gick hur bra som helst.

• Paja

korsett kör jag på, just för jag vill känna att flickorna är på plats

• KatjaB
    Paja skrev 2009-11-13 22:07:18 följande:
    korsett kör jag på, just för jag vill känna att flickorna är på plats
    jag tänkte också ha korsett, vill inte ha "fritt fall" efftekten
  • Paja
    KatjaB skrev 2009-11-13 22:11:19 följande:
    jag tänkte också ha korsett, vill inte ha "fritt fall" efftekten
    Nä precis..

Sen slipper jag ju även byta till bröllopsnatten med tänkte jag..
  • 091205

Ser det bra utan.. kör utan!
    Vissa jag prova med min H kupa såg banne mig bättre ut på utan och tuttarna satt 100% på plats så varför ha bh i onödan

• Lyckliga013bruden

Vad är tanken att man ska ha under?

Det har ingen informerat mig om, faktiskt. Vissa klänningar jag provat verkar ha haft lite insydda skenor som en insydd bh.

Hmm jag verkar ta varje chans som ges att stressa upp mig och försöka hitta lösning på problem som är ganska små egentligen.

• CeKe

jag kör med en torsolette. har en kompis som körde utan på sitt bröllop och trots att hon annars kände att klänningen satt där den skulle, trillade den ner och visade halva ena bröstet under valsen =) Vill gärna undvika att det blir likadant för mig =)

• Lyckliga013bruden

vad är en torsolette?

finns så många olika underklädesnamn och modellr att jag är lite förvirrad just nu =)

skulle min klänning åka ner gör den det mitt i kyrkan så alla ser bra inklusive prästen och den skulle åka ner ända till midjan.
    Det skulle faktiskt kunna hända mig, men jag ska göra vad jag kan för att undvika =)

• CeKe

kolla mitt galleri om en liten stund. Kan lägga upp en bild på min. Lägger den under starka bilder dock..

Lyckliga013bruden skrev 2009-11-20 17:05:20 följande:
    vad är en torsolette?finns så många olika underklädesnamn och modellr att jag är lite förvirrad just nu =)skulle min klänning åka ner gör den det mitt i kyrkan så alla ser bra inklusive prästen och den skulle åka ner ända till midjan.Det skulle faktiskt kunna hända mig, men jag ska göra vad jag kan för att undvika =)
  • Lyckliga013bruden

jag var kanske för snabb för där låg bara 2 bilder på klänningen.
    Jag tycker att klänningen passar i vanliga galleriet så kort och urringad var den inte

• CeKe

haha, nej jag vet.. det är väl mest för att även sambo finns här på BT och ingen av oss vill att han ska se den, så det är därför den hamnat där =) Nu finns den andra bilden där också

Lyckliga013bruden skrev 2009-11-20 17:19:18 följande:
    jag var kanske för snabb för där låg bara 2 bilder på klänningen. Jag tycker att klänningen passar i vanliga galleriet så kort och urringad var den inte
  • Lyckliga013bruden

okej han ska inte kunna se klänningen av misstag, det var lite smart.....

• Vinter2009

Whopps, nä jag vill nog inte visa behagen varken i kyrkan eller under festen Får kanske skaffa axelbandslös bh ändå, bara för att vara på den säkra sidan.

• Lyckliga013bruden

det finns väl kroppstejp man kan leka med också. tejpa fast klänningen på kroppen.
    Jag har ingen kroppstejp erfarenhet så jag vet inte om det blir snyggt eller inte...........

Svar på tråden Under bröllopsklänningen