• Meii

Vart ska ni åka på smekmånad?

Vart ska ni åka på smekmånad? Själv så ska vi åka till nån ö i Västindien men vi har inte bestämt vilken än...Några tips?

• Svar på tråden Vart ska ni åka på smekmånad?
  • rowan

Vi är ganska inne på att vi åker till Island :) Mystiskt, magiskt.

• Allez

Vi ska åka till en stuga mitt i skogen, långt från grannar, där det finns mycket snö och en varm brasa.

• lexiwed

Vi åker någonstans nästa år. Vi är inte resvana och har två barn som då kommer vara ett och fyra år. Är era barn små? Har ni rest mycket med dom eller mycket överhuvudtaget. Jag vill att resan ska gå så smidigt som möjligt.
    Någon som har tips på vart vi kan åka? Tänkte någonstans i Europa så att flygresan inte blir så lång med tanke på resvanan....!

fruMe skrev 2009-12-10 20:30:45 följande:
    Wiii! Nu har vi bokat resan! Vi åker 2 dgar efter vigseln. Åker till Miami och ska sedan på en kryssning till Bermuda & Bahamas och sedan tillbaka till Florida för besök på Magic kingdom och sea world! Vi ska vara borta 17 dagar och med på resan följer våra 2 underbara barn!!!!!
  • fruMe
    lexiwed skrev 2009-12-11 10:00:48 följande:
    Vi åker någonstans nästa år. Vi är inte resvana och har två barn som då kommer vara ett och fyra år. Är era barn små? Har ni rest mycket med dom eller mycket överhuvudtaget. Jag vill att resan ska gå så smidigt som möjligt. Någon som har tips på vart vi kan åka? Tänkte någonstans i Europa så att flygresan inte blir så lång med tanke på resvanan....!
    Ha ha, NEJ!!! VÅra barn hinner precis fylla 4 och 1 år då vi åker! Vi är inte särskilt resvana, har varit iväg 1 vecka i sommar på all inclusive i Turkiet (då var minstingen 4 månader) och med den store har vi åkt på charter 2 gånger tidigare.
    Fast vi tänker lite som så att vi gärna vill ha med barnen på denna resan och eftersom de är hyfsat "skötsamma, enkla och supergosiga" när vi är hemma i vardagen, så borde de ju inte förvandlas till monster då de har mamma och pappa helt för sig själv på en semester där det händer en massa kul grejor!!!! Iallafall så har våra andra resor gått superbra och barnen har varit det minsta problemet!!!!
    Sen är vi nog ganska "lugna" av oss, vad är det värsta som kan hända liksom :)
  • Lillskoj

Vi ska till Peru och vandra Inkaleden, sen vill vi gärna till Argentina och Brasilien. Vi har inte alls kollat upp när vi ska åka, pris m.m. men det är vårt mål iaf

• Tokisen

Vi har bokat en resa till Bali 1 september, med 2 nätter i Bangkok på vägen hem

• Niini

Varit inne på flera ställen, bl.a. Malta, Egypten och nu senast Maldiverna.

• Robi10
    fruMe skrev 2009-12-11 23:32:17 följande:
    Ha ha, NEJ!!! VÅra barn hinner precis fylla 4 och 1 år då vi åker! Vi är inte särskilt resvana, har varit iväg 1 vecka i sommar på all inclusive i Turkiet (då var minstingen 4 månader) och med den store har vi åkt på charter 2 gånger tidigare.Fast vi tänker lite som så att vi gärna vill ha med barnen på denna resan och eftersom de är hyfsat "skötsamma, enkla och supergosiga" när vi är hemma i vardagen, så borde de ju inte förvandlas till monster då de har mamma och pappa helt för sig själv på en semester där det händer en massa kul grejor!!!! Iallafall så har våra andra resor gått superbra och barnen har varit det minsta problemet!!!!Sen är vi nog ganska "lugna" av oss, vad är det värsta som kan hända liksom :)
    Jag har två små barn (2 och 3 år) och vi vill gärna resa med dem. Ett tips är att välja ett tillämpligt resmål för barn. Jag skulle undvika stora städer
  • Love2010

Vi ska till New York, Hawaii (oahu) samt Maui :) Det blir grejer det. :D

Steinhammersfru: är MKT intresserad av var man kan bo på Hawaii och hur man ska undvika och bli totalpank på Maui. Hilfe?

• Waldekranz

Är det någon som har hört talas om kärleksöarna? Har inte kunnat googla fram det men ska tydligen vara smekmånads öar, där man hyr en helt egen ö. Hittar andra företag som hyr ut delar av öar till ett fåtal personer men inget som kallas för kärleksöarna.

• Mimsa

Vi åker med all sannolikhet till Österrike någon dag efter bröllopet (som är i augusti) :) Har varit där en gång innan, men då i lite särskilda ärenden så vi hann inte se så mycket av naturen som vi hade önskat. Så den här gången vill vi ta långa härliga promenader upp i bergen, åka på utflykter, slappa vid poolen, bara ta det riktigt lungt och vara med varandra! Längtar jättemycket! En bonus med Österrike som jag kommit på när jag googlat är att det till skillnad från de flesta länder är lågsäsong på sommaren och att det därför är lägre priser på hotell etc :)

• Steinhammersfru

Ja var bor man på Hawaii. Jag först måste du veta vilken ö du ska till. Och sen om du vill bo bland alla andra turister eller lite mera "off".

Enda sättet att inte bli ruinerad på Hawaii är ju att inte åka dit ;) hihi. Nä men skämt å sido, dollarn är låg nu så det är kommer inte vara extremt dyrt. Jag upplevde inte Maui dyrare än dom andra öarna på Hawaii. Men jag spenderade inte så mycket tid där å andra sidan.

Jag hade varit mer orolig för att ruinera mig på Oahu än på Maui. Det är ju på Oahu som all under shopping finns, massvis med restauranger samt uteställen.

Love2010 skrev 2010-01-04 20:29:16 följande:
    Vi ska till New York, Hawaii (oahu) samt Maui :) Det blir grejer det. :DSteinhammersfru: är MKT intresserad av var man kan bo på Hawaii och hur man ska undvika och bli totalpank på Maui. Hilfe?
  • Miss Moneypenny

Maldiverna är underbart! Vi var där och i Malaysia på bröllopsresa!
    Var i Egypten i höstas på sista minuten. Det går inte ens jämföra med Maldiverna på långa vägar.. Tyvärr är det ju lite skillnad i pris..

Niini skrev 2010-01-02 21:03:19 följande:
    Varit inne på flera ställen, bl.a. Malta, Egypten och nu senast Maldiverna.
  • BladEkström

min syster och hennes man backpackade i thailand när deras son var 6mån-1år och det var inga problem det beror på vad man gör det till.

• BladEkström

javisst ja vi ska tågluffa i europa..köpenhamn,berlin,amsterdam,antwerpen,barcelona...får se lite.

• Nordiskbrud

Vi ska åka till Skottland och London. Förlovade oss i London så dit vill av lite sentimentala skäl och efter det ska vi lyxa oss i Skottland
    Ingen av oss är mycket för sol o bad så mycket föll bort pga det. Funderade också på att resa runt på Amerikanska östkusten men eftersom vi reser utan våra barn (då 1 o 2 år) så vill vi vara nära hemma "om i fall att".... (Det är dock en resa vi kommer att göra om något år istället).

• källerudd

Jag skrev tidigt i denna tråd att vi skulle på safari. Det får dock ändras nu då vi igår bokade en resa till Bali. Dock innan själva bröllopet..men vi tar det som bröllopsresa och sen får det bli en hotellhelg i anstlutning till bröllopet.

• Liljekonvaljemö

Eftersom vi får barn nu i februari, och barnet bara är 4mån vid vigseln känns det inte bekvämt för någon av oss att åka på bröllopsresa just i anslutning till bröllopet.
    Istället väntar vi något/några år tills barnet är större (och kan bo hos mor- eller farföräldrarna) men när vi väl åker hade vi tänkt oss runt på brittiska öarna. Det här sättet ger oss dessutom mycket tid till att verkligen planera vad vi vill se och göra.

Svar på tråden Vart ska ni åka på smekmånad?