• Sebastiána

4-åring för liten att vara brudnäbb?

Vi vill ha ett barnfritt bröllop, men vi vet redan nu att en av de viktigaste gästerna kommer att ha svårt att hitta barnvakt till sin 4-åriga dotter (föräldrarna döda, kompisarna långt bort eller med på festen). För att det inte ska bli en massa gnäll över att vi gör ett undantag för dem funderar vi på att låta den lilla tjejen vara tärna. Hon kommer att vara 4 år då. Är hon för liten?

• Svar på tråden 4-åring för liten att vara brudnäbb?
  • passionsblomman
    Aleta skrev 2009-11-10 11:04:53 följande:
    Vår brudnäbb var 4 år och hon tog det på mycket stort allvar. Hon trodde att vi inte kunde gifta oss utan henne.
  • passionsblomman

Hon fixar det galant det är jag säker på. Hon kommer förmodligen att vara sprickfärdig av stolthet.

Sedan får man ju alltid vara beredd på att hantera saker när det är barn inblandade, ifall de plötsligt inte vågar gå in eller så, eller att de kan gå och sätta sig med någon vuxen ifall gudstjänsten blir lång. Det är ju baggisar, men bra att ha tänkt på innan.

• lecaroline

Våra flickor äskade ju sina klänningar och läääängtade efter att få ha dem på sig. Så den dagen så var de prinsessor och kännde sig så fina sååå

• iregnet2010

vi kommer nog ha vår syster/guddotter som är lite över tre och jag hoppas det går bra. De är ju som sagt var alltid en chansning och visst stjäl de showen lite men jag tycker att det är på ett bra sätt. En bra idé är ju just att ha en back-up person i kyrkan som snabbt och diskret kan hantera om de blir blyga, rädda, vilda eller helt enkelt behöver sitta ner en stund under vigseln.

• Sebastiána
    iregnet2010 skrev 2009-11-10 13:41:51 följande:
    vi kommer nog ha vår syster/guddotter som är lite över tre och jag hoppas det går bra. De är ju som sagt var alltid en chansning och visst stjäl de showen lite men jag tycker att det är på ett bra sätt. En bra idé är ju just att ha en back-up person i kyrkan som snabbt och diskret kan hantera om de blir blyga, rädda, vilda eller helt enkelt behöver sitta ner en stund under vigseln.
    Tänkte att hennes mamma kan sitta långt fram och nära altargången beredd att rycka ut och lillflickan kan ju sitta med henne sedan.
  • passionsblomman

Utmärkt plan!

Sebastiána skrev 2009-11-10 13:44:42 följande:
    Tänkte att hennes mamma kan sitta långt fram och nära altargången beredd att rycka ut och lillflickan kan ju sitta med henne sedan.
  • Linadesign

Jag var själv brudnäbb på mina föräldrars bröllop när jag var 2,5 år. Jag tog det hela på stort allvar och refererade efteråt till händelsen som "när vi gifte oss". Jag tyckte att hela familjen gifte sig. Det blev jag påmind om av min pappa i hans tal på mitt eget bröllop. "Lina, du har ju faktiskt redan gift dig en gång tidigare..."

• KatjaB

vad gulligt

Linadesign skrev 2009-11-10 14:03:26 följande:
    Jag var själv brudnäbb på mina föräldrars bröllop när jag var 2,5 år. Jag tog det hela på stort allvar och refererade efteråt till händelsen som "när vi gifte oss". Jag tyckte att hela familjen gifte sig. Det blev jag påmind om av min pappa i hans tal på mitt eget bröllop. "Lina, du har ju faktiskt redan gift dig en gång tidigare..."
  • lecaroline

Min yngsta tärna berättade för mig i helgen hur de slängde bladen i kyrkan
    Hon kommer fortfarande ihåg detta.

Sedan hade vi faktiskt barnvakt åt våra sötnosar så de var inte med på festen. Men det är väll inte något problem att ha ett barn kan ju fortfarande heta barnfritt så alla försöker skaffa barnvakt.

• anno08

vår dotter var ett år o tre månader när vi gifte oss i september o hon var underbart söt i sin näbbklänning!=)

• 1 Grevinnan

Det går säkert bra! Bra lösning på ett känsligt "problem" Fråga mammam vad hon tror bara!

Svar på tråden 4-åring för liten att vara brudnäbb?