• sindri
    Äldre 8 Nov 20:33
    3259 visningar
    13 svar
    13
    3259

    frock coat

    min sambo vill ha en frock coat och jag har köpt en kina klänning så då undrar ja finns de några bra företag som sälger herr kläder på samma sätt?

  • Svar på tråden frock coat
  • Vipps8­0
    Äldre 8 Nov 20:55
    #1

    Jag puffar... vill oxå veta det???

  • sindri
    Äldre 9 Nov 16:49
    #2

    puff

  • Vipps8­0
    Äldre 10 Nov 19:31
    #3

    Men vad fasen Är det ingen som vet nåt om det?? Tror jag varvat internet snart på jakt efter kläder till mannen.

  • mintur­snart
    Äldre 11 Nov 20:13
    #4

    www.suitopia.se
    De säljer måttsydda frockcoats plus byxor for ca 2000kr.. Man beställer som vanligt men mailar dem att man vill ha frockcoat istallet för vanlig kavaj..

    Mvh
    Sara.

  • Kisseh
    Äldre 11 Nov 20:56
    #5

    Någon som har beställt en frock coat från suitopia.se och har en bild på det? Skulle vilja se hur det blir =)

  • Himan
    Äldre 14 Nov 00:18
    #6

    Puff puff

  • Petrai­london
    Äldre 15 Nov 12:26
    #7

    Hej. Min Syster köpte en Frockcoat ifrån www.Suitopia.se, det var billigare än att Hyra, jag har inte sett bild på den, men de skall gifta sig i December och hon sa att det blev jätte bra. Det var jag som tipsade henne, min Man hade Suitopia Jaquett på vårt bröllop.

    Mvh
    Petra

  • Trolli­a
    Äldre 16 Nov 23:06
    #8

    puffar vill också veta har letat o letat..har endast köpt västset o hittar jag inget billigt alternativ till frock coat så får det bli kostym för sambon till bröllopet..

  • Chocla­dmonst­ret
    Äldre 17 Nov 09:21
    #9

    Trollia, Hur mycket vill du betala för din Frockcoat? Tror det ar svårt att få det mycket billigare än de exemplen tidigare i tråden.

    Vilken färg vill du ha?

  • Trolli­a
    Äldre 17 Nov 10:08
    #10
    Chocladmonstret skrev 2009-11-17 09:21:12 följande:
    Trollia, Hur mycket vill du betala för din Frockcoat? Tror det ar svårt att få det mycket billigare än de exemplen tidigare i tråden.Vilken färg vill du ha?
    Ja, tänker på om man kan hitta nån liknande försäljare från typ Kina eller så som jag köpte min brudklänning för under 1000 lappen, men det kanske är för optimistiskt men annars får han ha sin vanliga kostym..färg vet inte exakt det beror på vad vi hittar..
  • Chocla­dmonst­ret
    Äldre 17 Nov 10:21
    #11

    Tror tyvärr det är lite optimistiskt, men skam den som ger sig :)
    Kostym blir fint det med..

  • Trolli­a
    Äldre 17 Nov 16:39
    #12
    Chocladmonstret skrev 2009-11-17 10:21:46 följande:
    Tror tyvärr det är lite optimistiskt, men skam den som ger sig :)Kostym blir fint det med..
    Ja, tyvärr verkar det inte krylla av sådana försäljare på samma sätt som säljer brudklänningar..men hittar vi så hittar vi, o hittar vi inte så blir det kostym inget mer med det..har räknat med kostym men vi får se om det dyker upp nåt annat..
  • Petrai­london
    Äldre 19 Jan 10:19
    #13

    Jag tror det bästa är att köpa, det blir som sagt tidigare inte dyrare än att hyra, plus att man kan få den skräddarsytt, vi tyckte att även mannen skulle få känna sig speciell på bröllopsdagen. :)

Svar på tråden frock coat