• flopsy32

    Hjälp med tips till Colin Nutley-tema?

    Jag har hållit på och planerat vårt bröllop ett tag nu och kom plötsligt på hur roligt det skulle vara att ha Colin Nutleys filmer som tema. Vi gillar båda två alla hans filmer (Änglagård, Sista dansen, Black jack, Under solen.....)

    Det jag kommit på hittills är såklart "Sista dansen" som avslutningslåt för bandet på kvällen, samt att de andra låtarna från Black Jack dyker upp under dansen (Corrina, Corrina, I natt...osv)

    Har läst nånstans här på BT att "Änglagård" passar som in/utgångsmusik, men är osäker på vilken låt som menas??

    Festhäftet kommer att innehålla temat på något sätt -förslag mottages... Frågesport på filmerna kanske?

    Vi önskar oss pengar till en bröllopsresa til USA, detta kommer att formuleras typ "Liksom Gottfrid och Ivar i Änglagård vill vi resa till USA...." Ska fila lite på den Tips där också kanske???

    Festlokalen, hur kan man få in temat där???

    Som sagt, hjälp mig spinna vidare...

  • Svar på tråden Hjälp med tips till Colin Nutley-tema?
  • Cltsp

    Åh tema, jag älskar tema :D

    Jag vet inte så mycket om Colin Nutleys filmer själv men spånar fram lite förslag här...

    Eftersom det säkert är många av era gäster som inte vet lika mycket om filmerna som ni gör så skriv gärna i festhäftet vad det är ni har plockat in i festen från filmerna t ex musiken (annars fattar ju inte gästerna att det faktiskt är musik från filmerna).

    Ge gästerna små favours med nötter i med små etiketter som är märkta med "nut-leys"

    Döp borden efter filmerna. Kanske ha teman på borden tex om ett bord heter änglagård så finns det änglar i dukningen där osv

    Tipspromenad om filmerna

    Gör en liten tävling under kvällen där ni gömmer små lappar med små citat från filmerna lite varstans i festlokalen. Den som samlar flest lappar får ett litet pris.Om man dessutim vet vilken film det är får man pluspoäng. Kanske ha en guldbagge som pris (fixar man lätt genom att ta en bagge i porslin och spraya guldig ;))?

Svar på tråden Hjälp med tips till Colin Nutley-tema?