• jofmanytalents

Inte överlämnas, men gå in utan brudgum...

Skulle det verka konstigt? Mest är det för m2bs skull, för han blir lätt obekväm i sådana situationer, och så har han inte någon som helst taktkänsla och skulle nog helst bara springa fram till altaret, så jag måste nog i så fall hålla fast honom som en bromskloss Så jag tänkte att han skulle vänta vid altaret och så kommer jag in med våra två söner som näbbar.

• Svar på tråden Inte överlämnas, men gå in utan brudgum...
  • Heloise

Jag måste bara fråga en sak, om din man är så nervös och så obekväm med uppmärksamhet, förstår jag inte varför ni vill ha ett stort kyrkbröllop?

• Sonja68

Om ni skickar in ungarna före er och så stöttar ni er på varandra så kommer det fixa sig!

• Frulle

haha som 2 kanonfulla! (ser en bild framför mig)

Sonja68 skrev 2009-11-05 12:56:10 följande:
    Om ni skickar in ungarna före er och så stöttar ni er på varandra så kommer det fixa sig!
  • Sonja68

Ja, den bilden hade jag också på näthinnan

• Imma

Jag håller med! Min man blir också lite obekväm i rampljuset, men det hade nog varit tusen gången värre för honom att stå ensam där framme med alla blickar på sig jämfört med att få gå in hand i hand med kolugna ( ) mig.

Sonja68 skrev 2009-11-05 12:56:10 följande:
  • nennesjuttioåtta

måste man verkligen gå i takt då? Och om man nu har så dålig taktkänsla att man tar hoppsasteg så är väl det bara gulligt.

• Cincin

Jag och min man jag in tillsammans och våra två barn precis framför oss.

Vi valde att gå in tillsammans för att vi skulle slippa gråta ;) på varsitt håll, han vid altaret och jag gåendes alldeles själv uppför altargången =).

Ni får väl prata om det och helt enkelt göra det som känns bäst för er två.

Lycka till med beslutet ;)

• ascensionday

Taktkänsla behöver han nog inte ha, eftersom man inte brukar gå in i takt med musiken. Det ser bara fånigt ut. Skrida in, långsamt och omarkerat, med små fina steg, är elegant så det förslår.

• ascensionday

Och så ska jag väl tillägga, att det är DIG de flesta blickarna kommer att riktas mot. Orättvist, jag vet, men det är faktiskt bruden som brukar bli den största attraktionen

• nennesjuttioåtta

vi gick då definitivt inte i takt, mycket beroende på att vi båda var så tagna att vi inte hörde musiken. och helt plötsligt hade vi passerat alla kyrkbänkar och kom på oss själva och därifrån skreeeed vi saaaaakta fram sista metrarna.

Och alla kollade inte på mig bara.

• Sebastiána
    erica1982 skrev 2009-11-05 12:34:10 följande:
    jag kommer gå in själv i kyrkan och min pappa kommer inte lämna bort mig. Jag vill nämligen överraska min fästman med det färdiga resultatet, eller hur man ska säga =)
    Om ni träffas i vapenhuset kommer han att bli lika överaskad av resultatet som om du kommer inskridande längs altargången.
  • Sebastiána
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-05 13:17:00 följande:
    måste man verkligen gå i takt då? Och om man nu har så dålig taktkänsla att man tar hoppsasteg så är väl det bara gulligt.
    Och i så fall tar han ju hoppsasteg även när han går fram till altaret själv för det måste han ju göra någon gång och som sagt, många gäster kommer i god tid.
  • Malla och Mojje

Hmm, jag har tänkt att gå in helt själv utan pappa och brudgum... Är jag ensam om det??

• Sebastiána

Malla och Mojje skrev 2009-11-10 11:30:01 följande:

Hmm, jag har tänkt att gå in helt själv utan pappa och brudgum... Är jag ensam om det??
    Säkert inte men jag tycker att det är lite konstigt.
  • Chris24

hahaha, näää! Låter ju nästan lite gulligt

Ska ni ha ett stort kyrkobröllop eller? Ni kanske ska ha nåt mindre annars om han är så obekväm?

Ta lite musik o "öva" innan för hans skull, haha. Skojar bara.
    Det med ungarna tyckte jag var bra! Haha, ser det framför mig, haha, smått roligt

• Sebastiána
    jofmanytalents skrev 2009-11-04 21:19:02 följande:
    Skulle det verka konstigt? Mest är det för m2bs skull, för han blir lätt obekväm i sådana situationer, och så har han inte någon som helst taktkänsla och skulle nog helst bara springa fram till altaret, så jag måste nog i så fall hålla fast honom som en bromskloss Så jag tänkte att han skulle vänta vid altaret och så kommer jag in med våra två söner som näbbar.
    Eller så står du framme vid altaret och väntar på honom och så går han in i sin egen takt
  • Chris24
    Sebastiána skrev 2009-11-10 14:13:59 följande:
    Eller så står du framme vid altaret och väntar på honom och så går han in i sin egen takt
    Ja men det var en bra idé som en lösning ju!
    Då kanske han får den där trygga känslan av att se henne där framme o vet vad han kommer "fram till" så att säga
  • KatjaB

ni gör ju som ni vill, själv skulle jag absolut inte vilja stå framme vid altaret och vänta och toknervös. Vill att jag och m2b ska få en stund för oss själva innan, lugna nerverna lite och gå tillsammans. Om han stod där framme och väntade skulle det kännas som att det var min dag och inte vår, och att han fick vänta som alla gäster.
    Men var och en gör ju som de vill förstås, inte min kopp te helt enkelt

• Sebastiána
    KatjaB skrev 2009-11-10 14:22:14 följande:
    ni gör ju som ni vill, själv skulle jag absolut inte vilja stå framme vid altaret och vänta och toknervös. Vill att jag och m2b ska få en stund för oss själva innan, lugna nerverna lite och gå tillsammans. Om han stod där framme och väntade skulle det kännas som att det var min dag och inte vår, och att han fick vänta som alla gäster. Men var och en gör ju som de vill förstås, inte min kopp te helt enkelt
    Vi kommer också att gå in tillsammans. Jag tror att både jag och min m2b kommer att behöva någon att hålla i handen!
  • Chris24

Ni gör som ni själva känner är mest bekvämt för er båda ju, prata med honom och gör det som känns bäst helt enkelt.

Jag är sjukt nervös för när jag själv ska gå in igenom allt o alla, all eyes on me typ som någon ovan nämde, hahaha.

Gå in tillsammans o håll hans hand håååårt! Ge honom ett glas vin eller två innan dess kanske.

Svar på tråden Inte överlämnas, men gå in utan brudgum...