• Annso84

Skorna bara glider... Hjälp!!!

Hej!
    Gifter mig om drygt 2 veckor (jippi!!!) men har problem med skorna... Jag tänkte ha stay-ups på mig men fötterna bara glider upp och ner i hälarna... har provat med såna där silikon remsor man kan sätta i hälen på skon men dom fäster inte riktigt och hälen glider lite ändå...
    Nån som har nåt tips på vad jag kan göra????
    Skon är perfekt annars och mindre kan jag inte ha då blir den för kort... det funkar bra att ha vanliga strumpor i dom så i värsta fall får det väl bli så..

Hoppas på hjälp av er därute!!!

kramar

• Svar på tråden Skorna bara glider... Hjälp!!!
  • Mamli

Låter ju som att e kanske är för breda...
    Gå till en skobutik och ta med dig skorna! Så får du hjälp att välja ut sulor.

• KatjaB

det finns ju hälinlägg i mockaliknande material, de funkar jättebra när manhar strumpbyxor.

• KatjaB

de sitter dessutom kvar, har haft ett par i mina favoritpumps, sitter fortfarande efter 3 år!

• Annso84

okej... ska kolla det! tack för tipsen

• 1 Grevinnan

Det finns strumpbyxor som har små "gummipluppar" under sulorna, ungefär som barns kalksockar mkt sällsynt, men jag har haft sådana jag köpt i Stockholm på Åhleens huset. hra även fått ett par från en i Kalmar en gång för länge sedan, så det borde finnas. Visst är det irriterande när fötterna åker runt i skorna.
    kan du inte lägga i silikongrejer både fram och bak i skorna annars?

• Vinter2009

Hälinläggen är det något man har bakom hälen eller under?

• MaddeåMats

Mitt tips är att du lägger in ett inlägg framme i skon, då trycks automatiskt foten bakåt, så har jag gjort med mina och det funkade!

• ascensionday

I värsta fall får du ta till catwalktricket, då sätter man en tejp runt vristen och ned under skon! Fast det är inte så snyggt vid närmare inspektion

• mittid

I bakkant på skon så högt upp det går utan att den syns...

Vinter2009 skrev 2009-11-13 09:44:42 följande:
    Hälinläggen är det något man har bakom hälen eller under?
Svar på tråden Skorna bara glider... Hjälp!!!