• Magnusmaria

Vigsel utomlands......

Jag är lite kluven... Min sambo och jag drömmer om att gifta oss på en strand på Phuket. Vi har bjudit in våra föräldrar, syskon och 3 bästa vänner med familjer till november 2010. Nu verkar det som att det endast är våra syskon med familjer som kommer följa med. Så väldans tråkigt! Varför inte kombinera semester och en rolig bröllopsfest på samma gång!

Vi sa vid inbjudan att vi förstår om ni inte kan följa med. Vi har tyvärr ingen möjlighet att bjuda alla så resan får de betala själva. Dyrt vi vet!... Men jag kan ändå inte låta bli att bli besviken, fast jag sa till mig själv att inte bli det!

Nu vet jag inte ens om vi kommer att hålla någon vigsel på Phuket, känns som att är det värt det? Allt jobb och pengar som en bröllopskordinator kostar. Fast vem håller vi cermonin för.... Oss eller gästerna?

Fasiken vet varken ut eller in just nu! Känns som jag vill lägga ned allt och gå till stadshuset, fast det vill jag inte heller...

• Svar på tråden Vigsel utomlands......
  • Mamli

Förstår dig, klart du blir besviken fast de får betala själva. Hur många har råd att betala en sån resa till alla.

Kan de inte följa med för att de inte har råd?

Ni kan inte gifta er där och sen ha en fest hemma med alla?

Eller kanske gifta er hemma först, enkelt borgligt..för att sen resa iväg och göra ert drömbröllop?

• Magnusmaria

Mamli: De kan inte följa med för att de inte har råd eller är flygrädda. Jag har tänkt på det som du skriver att vi kanske kan ha en fest hemma efter ett borglig bröllop, men dels så kostar ju bröllopet ca 20.000 att ordna där nere och sen har vi ju faktiskt redan bjudit till en fest som de inte kommer till.

Känns tråkigt att ordna med "två" bröllop.

Känner mig gnällig mig är nog egentligen besviken på att det inte kan bli som jag önskar....

Svar på tråden Vigsel utomlands......