I lördags blev jag möhippad!
Vill bara berätta om min möhippa som ägde rum den 30/10-09
Lördag morgon började som vanligt, jag gick upp med barnen och gjorde frukost, bytte blöja på minstingen osv... Klockan 9 ser vi att det kommer en stor traktor utanför vårt hus och jag och barnen ställer oss i köksfönstret för att titta på den. Ser då att traktorn stannar till och ur traktorn kommer en person som går mot vårt hus, iklädd solglasögon och svart moppehjälm, samt svarta kläder. Hade inte en aning om vem han var, men jag ropar på min sambo som fortfarande är på övervåningen och sover. Han kommer ner i samma sekund som jag tar emot ett brev av "den mystiske mannen". I brevet står det att jag ska ta på mig vita kläder, ta med mig baddräkt, 1 dl havregryn, ficklampa, reflexväst, varma utekläder och bekväma skor. Brevet avslutas med "Yalla Yalla, 5 minuter!" Jag hade fortfarande på mig morgonrock, hade varken duschat eller borstat tänderna.
Jag fick panik, fattade då att det var möhippa det var dags för. Min sambo skrattade och sa "Hahaha, det är kört för dig!" Jag sprang runt som en yr höna i huset och visste inte vilket jag skulle börja med först; skulle jag borsta tänderna, klä på mig något vitt eller packa allt först? Att duscha var inte att tänka på... Jag började med att rafsa åt mig en vit klänning och det var det enda jag hittade som var vitt... Tog på mig klänningen, vita strumpor och svarta leggings. Under tiden packade min sambo det som stod på listan. Glömnde helt av att borsta tänderna men kom minsann ihåg att sminka mig lite snabbt. Efter det sprang jag ut till traktorn som stod utanför och väntade, hoppad upp i den och den började köra. "Den mystiske mannen" sa ingenting, trots att jag försökte prata med honom. En lång resa började, åkte ca en mil innan vi var framme... Mitt ute i skogen släppte han av mig... Hjärtat bultade och jag blev skitnervös. Som tur var såg jag några bilar längre fram som jag såg var några kompisars, så då blev jag lugn. Hörde att de ropade och busvisslade på mig långt bort och jag gick ditåt. Kom fram till en liten övernattningskoja, öppnade dörren och steg in. Där satt flertalet av mina vänner runt en stor eld. Jag började gråta, dels för att jag blev så överraskad och dels för att min bästa vän som bor i Norge, ca 70 mil från mig var där. Helt underbart! När jag lugnat mig fick jag champagne och jordgubbar.
Vi mös i stugan en stund och efter det packade vi in oss i bilarna och åkte till stan. Där stannade vi vid en keramiker och jag fick lära mig att dreja. Så himla skoj! Det blev en fin skål som jag kommer att få efter att den torkat.
Efter det åkte vi till badhuset där vi simmade, bubblade och bastade. Så himla skönt! När vi var klara fick jag ta på mig nya kläder, en vit fransklänning med vita leggings till och såklart en slöja med tiara. Till det snygga juveler från barnavdelningen på Lindex. Blev även utrustad med en bössa att skramla för att samla in pengar till kvällen.
Efter badet gick vi och åt lunch tillsammans, det var så mysigt!
Efter det fick jag göra lite uppdrag på stan, rida på en dalahäst (staty), hålla tal för folk om vänskap och kärlek, stå i en rondell och få folk att tuta, spola rent tvätthallen på statoil, guida bortkomna turister
Hade så himla roligt!
Efter det åkte vi hemåt, där jag fick ta på mig nya skor och strumbyxor eftersom jag blivit alldeles blöt i tvätthallen. Sedan hem till en kompis där det var uppdukat potatisgratäng, rostbiff, sallad och bröd. Vi satt och åt länge och pratade massa gamla minnen. På kvällen åkte vi till stan igen där vi gick på krogen. Dansade hela kvällen och vara rejält snurrig i huvudet. Dagen efter räknade vi ut att jag druckit runt 30 cider plus några drinkar på hela dagen. Hjälp! Kom i säng när klockan var 3, somnade garanterat ovaggad!
Igår sov jag hela dagen och jag känner mig fortfarande bakis.
Men jag hade en sån underbar dag och kväll med mina vänner och jag är så glad att de ordnade allt! Dessutom är jag så imponerad att de lyckats hålla tyst allihopa!
Lycka är att ha såna underbara vänner!
Oj, va långt det blev... Sorry!