• Nicossambo

Hur skriver man att man önskar sig present chekar till bröllopsresa?

Har sett är på bt hur man kan skriva på ett bra/fint sätt att man önskar sig present checkar hos en viss resebyrå.
    Jag håller på att göra vår hemsida och uppskattar hjälpen har lite svårt att formulera mig.

• Svar på tråden Hur skriver man att man önskar sig present chekar till bröllopsresa?
  • andraadventsbrud

Vi hade ingen önskelista utan hänvisade "alla frågor" (som inte framgick av inbjudan) till värdparet eller toastmaster. Värdparet, mina föräldrar, fick berätta att vi är två vuxna människor som redan har allt vi behöver, men att man kunde köpa presentkort hos vår resebyrå bla bla bla.

Annars kan man skriva en vers med rim, såg någon göra det och tyckte det var trevligt (men passade inte oss).
    Lycka till!

• Mirri

Vi hänvisade till min mamma som tog emot anmälningarna. Men är en av verserna som cirkulerat på BT

"I våra hyllor klirrar glas
    byrån pryds av mormors vas.
    Skåpen fylls av vitt porslin
    bordet täcks med duk av lin.
    Hitta present blir inte lätt,
    vi tänkt till och fann ett sätt.
    Öppnar konto i sommarhetta
    där ni valfri slant kan sätta.
    Era bidrag kan sedan räcka
    för oss kära i Nice en vecka."

Sök lite så tror jag det finns många varianter.

• Zephiennia

"bröllopsgåvor önskas i form av presentkort på XXX då bröllopsresan går till YYY"

Så var formuleringen på ett inbjudningskort till ett bröllop jag var på nyligen. Tydligt och kort.

• Nicossambo

Den var bra enekelmen tydlig vi vet ju inte vart vi sk aåka det beror ju på hur mycket vi får i presenter.

• Zephiennia

Det går ju att enkelt fixa om hela meningen om man inte vet vart man ska ännu.
    Ex "Bröllopsgåvor önskas i form av presentkort på XXX så att vi får möjlighet att åka på en underbar bröllopsresa"
    Eller "Bröllopsgåvor önskas i form av presentkort på XXX, frågor besvaras av NN på nummer 000-123456"

Det finns gott om varianter, hoppas du hittar en som passar er!

Svar på tråden Hur skriver man att man önskar sig present chekar till bröllopsresa?