Svårt case, men om du verkligen vill att hons ska följa med, så måste det ju lösa sig! Kan man inte hyra in nån från ett bemanningsföretag eller nåt som kan hjälpa till om inte personalen på boendet kan göra det. Har hon ingen såkallad "Godman" som kan hjälpa till eller nån annan i släkten, kan du inte be nån snäll kusin eller dylikt som är tonåring och kanske kan hjälpa till för ett par hundralappar??
Kan inte din mamma råda dig om hur du ska göra?
Finns det liknande tillställningar i släkten du kan gå tillbaka till och kolla hur de löste det så.
Hon blir ju säkert jätteglad om hon blir bjuden.
Jag jobbade på ett äldreboende för många somrar sedan när jah pluggade. En äldre herre där kom jag väldigt bra överns med, han var förtjust i mig och tyckte att jag var trevlig och gjorde ett bra jobb.
Han var över 90-år, hans barnbarn skulle gifta sig ca 5 mil ifrån boendet han bodde på och han ville bara vara med i kyrkan. han undrade om jag kunde skjutsa honom dit i bil och följa med i kyrkan, hjälpa honom där på min fritid. Jag skulle få 1000 kr för besväret och det var inte för pengarna, men jag hjälpte honom. Hämtade honom, följde med till kyrkan, vi gick med rolator, hjälpte till med katetern etc. och sen var vi där på vigsel och sen skjutsade jag hem honom. Alla blev så överraskade över att han kom och jätteglada. han ville övversaka sina släktingar, men inte belasta någon.
Han blev så himla glad! Det var så kul att se att så lite kan göra så mycket för någon annan. Nöär vi kom tillbaka till äldreboendet höll de på att grilla med de gamla. Farbrorn satte sig förnöjt vid bordet och sa att det här var en av de bäsrta dagarna i hans liv!
Det gjorde mig glad!
Hoppas det löser sig på något sätt för er!