• Pomparet

Tips till er som känner er bulliga!

Jag har jagat o letat runt efter en lösning till bröllopsdagen som slankar figuren! Jag har varit överallt, då menar jag både butiker i olika städer och på nätet. Som sista utväg beställde jag en "dyr(1 500 kr)" korsett, skam den som ger sig tänkte jag. O vilken överraskning jag fick, jag har aldrig varit snyggare än jag var med den på.......jag fick världens getingmidja o jättesnygga tuttar o snygg klyfta!

Tyvärr så finns ju korsetter nästan bara i
    (porr)nätbutiker, med undantag för Collero i Helsingborg eller La Leia i Malmö, men strunta i att de har porriga grejor i övrigt o beställ en. Det man ska tänka på är att beställa efter det BH-omfång som man brukar ha o hellre gå ner än storlek annars blir den förstor.

Finns bild i mitt galleri på den jag köpt!!

Länktips
    www.evasunderklader.se
    www.bodycheck.nu

• Svar på tråden Tips till er som känner er bulliga!
  • Hillena

Kunde inte se din bild...är sååå nyfiken :)

• Pomparet

Nu har jag lagt in den!!!

• stiina

Va snygg! Finns den att prov på La Leia i Malmö? Vilken färg har din, vit eller ivory?

• KatjaB

Den ser exakt likadan ut som jag sett lite varstans för 200-349 kr. Det är ett ganska tunt tyg för att vara en korsett och plasskenor i, dvs de kan ge med sig efter en stunds användande. Och så är det ingen riktigt korsettsnörning i ryggen utan sidenband. Man fick även med en stringtrosa som var i samma tyg som korsetten och bara snören bak.

Nu kanske det inte är den du har köpt, men det ser ut att vara exakt samma. I så fall har du tyvärr betalat ett ruskigt överpris.

• emilou77

Den korsetten som är på bild både på divinityred och evasunderkläder kostar inte 349 ens i inköpspris så divinityred och andra som katjab hänvisar till är förmodligen kopior i sämre material. runt tusenlappen är vad den riktiga korsetten brukar kosta och det är riktigt bra kvalitet då. Visst är det sidenband i bak, men på mig har det hållt en hel dag...

Vad bra att du är nöjd i alla fall. Ingen idé att gräma sig över några hundralappar man hade kunnat spara. Tror du är hur snygg som helst i din!

• Humlan66

men ojojoj det KRYLLAR av billiga sånna på tradera men dom håller inte specielt länge. Jag köpte en först för at testa men den sprack direkt och då va jag FÖRSIKTIG sen tänkte jag att Ähh jag testar igen , men nääe det är crappy kvalite på dom
    Kolla in twilfit istället även om det kostar en slant extra

• KatjaB
    emilou77 skrev 2009-10-29 09:44:23 följande:
    Den korsetten som är på bild både på divinityred och evasunderkläder kostar inte 349 ens i inköpspris så divinityred och andra som katjab hänvisar till är förmodligen kopior i sämre material. runt tusenlappen är vad den riktiga korsetten brukar kosta och det är riktigt bra kvalitet då. Visst är det sidenband i bak, men på mig har det hållt en hel dag...Vad bra att du är nöjd i alla fall. Ingen idé att gräma sig över några hundralappar man hade kunnat spara. Tror du är hur snygg som helst i din!
    Läste på evasunderkläder om just piratkopior, och det kanske stämmer. Något jag hade tyckt vore intressant att veta är skillnaden på korsetten, för den jag köpte på tradera som är likadan ser exakt likadan ut, och visst håller den in hyfsat men duger ju inte att kallas för en riktig korsett.
    Och jag vågar mig på att påstå att inget med sidenband i ryggen någonsin kan kallas för en riktig korsett, det kan aldrig ge den effekten som en korsett ger, så om man vill ha en riktig timglasfigur så ska man nog inte satsa på en sån, orginal eller ej.
    Och om det då är sidenband och plastskenor i båda, varför skulle det vara värt att betala så pass mycket pengar för "samma" produkt?
  • Pomparet

Du har helt rätt, jag har kollat priset i en underklädesbutik som har haft denna innan o priset är rätt o den är verkligen inte i ett tunt dåligt material!

emilou77 skrev 2009-10-29 09:44:23 följande:
    Den korsetten som är på bild både på divinityred och evasunderkläder kostar inte 349 ens i inköpspris så divinityred och andra som katjab hänvisar till är förmodligen kopior i sämre material. runt tusenlappen är vad den riktiga korsetten brukar kosta och det är riktigt bra kvalitet då. Visst är det sidenband i bak, men på mig har det hållt en hel dag...Vad bra att du är nöjd i alla fall. Ingen idé att gräma sig över några hundralappar man hade kunnat spara. Tror du är hur snygg som helst i din!
  • vimset

Kanske en heldum fråga, men har ni beställt via nätet? Alltså går det att köpa sin första korsett via nätet eller bör man prova ut en i affär?
    Finns ingen sådan butik där jag bor...

• sms å fotboll

Gör du det i god tid så har du ju tid att skicka tillbaka den om du inte är nöjd eller behöver en annan storlek.

vimset skrev 2009-10-30 13:26:09 följande:
    Kanske en heldum fråga, men har ni beställt via nätet? Alltså går det att köpa sin första korsett via nätet eller bör man prova ut en i affär? Finns ingen sådan butik där jag bor...
  • Pomparet

Beställ korsett med ledning av ditt mått du har runt om under bysten.

vimset skrev 2009-10-30 13:26:09 följande:
    Kanske en heldum fråga, men har ni beställt via nätet? Alltså går det att köpa sin första korsett via nätet eller bör man prova ut en i affär? Finns ingen sådan butik där jag bor...
  • Sarisen82

Har inte haft en tanke på korsett men nu blev jag jättenyfiken.

Gör den stor skillnad? Känns den skön eller skulle en heldag bli outhärdlig?

Syns den mkt under kläderna? Har ännu inte valt klänning, borde kanske göra det först..

Svar på tråden Tips till er som känner er bulliga!