åh tack för tips, känner mig liite lugnare. dock är ju fobier inget rationellt och att ha småhajar runt om kanske kan vara antigen KBT eller så ser jag mig själv sittandes på stranden i två veckor vilket..
tack för tipset om att skippa kuredu. efter lite mer efterforskningar på nätet är det precis det vi har bestämt oss för att göra. har tittat på din sida efter inspiration. Det är dock svårt, 100 000 kan verkar som mkt pengar men det känns som om det är oerhört lätt att gå över det samtidigt som det ju är så mkt pengar att vi verkligen vill känna att vi får det bästa som vi kan få för den summan.
fru Hä skrev 2009-10-29 09:39:00 följande:
Det finns ABSOLUT INGEN anledning att skippa resan pga hajskräck! a) de hajar som finns i de varma vatten som är runt Maldiverna är pluttiga jfrt med t.ex. i Australien, Sydafrika mm och är helt enkelt för små för att rent fysiskt utgöra ngt hotb)500-600 000 människor reser till Maldiverna varje år - de flesta dyker eller snorklar. Det har ALDRIG inträffat en hajattack/olycka i Maldiverna. c) rapporterade hajattacker kan bestå av nästan vad som helst. T.ex. att få en hajfena i huvudet (en lös fena alltså, inte en som sitter fast på själva hajen), man ska därför ta dessa siffror med en nypa salt..hajar är vackra, graciösa djur som har mycket större anledning att vara rädda för oss människor. Maldiverna är världens vackraste plats och absolut perfekt för en bröllopsresa, men med den budgeten skulle jag def. INTE välja Kuredu.så det så/fru Hä