• Emmis28

Spetsbolero med trekvartsärm - alt. mönster för att sy själv!

Hej!

Jag undrar om någon har tips på var man kan hitta en vit/ivory spetsbolero med trekvartsärm? Jag har googlat, men inte hittat nån snygg.

Kanske vet någon annars om det går att få tag på ett mönster för att sy själv?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Spetsbolero med trekvartsärm - alt. mönster för att sy själv!
  • Vinröd

Hej!
    Jag var på Cubus igår och såg att de hade en spetsbolero som var åt cremehållet i färgen. Den var tunn, men ärmen vet jag inte riktigt hur lång den var. Jag tittade inte så jättenoga på den, för jag letade efter annat. Såg den bara. Men om du inte har alltför långt till Cubus kan du ju kolla där iallafall.

Lycka till!

• lecaroline

Jag såg nåt sånt på Rut med flera i somras.. Kanske finns kvar!

• Oktoberfrun

Kolla Bridal outlet, de har är jag ganska säker på!

• Heloise

Jag sydde upp min på ett kinaföretag. Bild finns i galleriet. Jag kombinerade två den utifrån 2 olika boleros. Vart supernöjd med resultatet.

• elinaakerlind

Heloise den var superfin! Är på jakt efter precis en sådan. Hur gör man om man skall sy upp på "kinaföretag"?

• Heloise

Det var enkelt, jag köte min via littlecoral. Man mailar bilder, får ett prisförslag och så tar man mått hemma.
    Det finns en tråd här som heter kinaklänningar nr?(vet inte vilket nummer det är i ordningen)där kan du få hjälp och tips!

elinaakerlind skrev 2009-11-04 20:52:44 följande:
    Heloise den var superfin! Är på jakt efter precis en sådan. Hur gör man om man skall sy upp på "kinaföretag"?
Svar på tråden Spetsbolero med trekvartsärm - alt. mönster för att sy själv!