• Trasan­99
    Äldre 26 Oct 18:43
    4042 visningar
    12 svar
    12
    4042

    Mars 2010

    Någon mer som ska gifta sig i mars? Vi hade tänkt gifta oss på påsk men fick nu möjligheten att gifta oss på Stora Holms Säteri 27/3 2010 och väljer att byta datum. Det är ju inte alls långt kvar!!!!

  • Svar på tråden Mars 2010
  • Trasan­99
    Äldre 30 Oct 01:44
    #1

    Är jag verkligen den enda här som ska gifta sig i mars???

  • Johann­uspann­us
    Äldre 3 Nov 20:09
    #2

    Jo, vi ska gifta oss 18 mars i New York. Frågan är hur kallt det är där då?

  • Trasan­99
    Äldre 3 Nov 21:58
    #3

    Mysigt! Bor ni där, eller åker ni dit bara för bröllopet?

  • Johann­uspann­us
    Äldre 25 Dec 11:13
    #4

    Vi åker dit och har bröllopet där. Vi har våra närmaste vänner där.

  • SassaA
    Äldre 5 Jan 19:06
    #5

    Johannuspannus är det sant! Jag gifter mig också i NYC 18/3 2010 14.30.

    Jag har inte hunnit planera så mycket som jag tänkt... Har du hittat frisör, florist m.m. Var har ni tänkt att äta efter vigseln?

  • metale­y
    Äldre 5 Jan 21:08
    #6

    20 mars gifter går vi fram till altaret :D

    Har ni mycket kvar? D e ju typ bara två månader kvar nu :P

  • Johann­uspann­us
    Äldre 5 Jan 22:34
    #7

    Metaley: Vad roligt att du också ska gifta dig. Har ni mycket kvar att planera?

    Var roligt SassaÅ. Vi gifter oss kl. 16.00.

    Har inte heller hunnit planera så mycket. Håller på och undersöker tänkbar fotograf. Har ni hittat någon sådan? Ska ni ha fotograf?

    Jag har en kompis som bor i NY och jag har tänkt be henne kolla upp frisör. Jag är själv florist så jag tänkte hitta en blomsterbutik och göra en ganska enkel bukett själv.

    Jag har ingen aning om var vi ska äta. Är glad om jag kan få lite tips på det.

    Var ska ni bo? Jag håller på och letar boende.

  • SassaA
    Äldre 6 Jan 13:24
    #8

    Haha, helt otroligt att ni har tiden efter oss. Vi får värma upp prästen då =)

    Vi mejlade några av de fotografer som Svenska Kyrkan rekommenderade men de är dyra... 900usd för 3h. Tror att det var Maria Melin som kunde tänka sig att gå ner till 500usd. Min blivande svägerska är bra på att ta kort och har en systemkamera så hon tar på sig det jobbet. Hon och hennes sambo ska också spela gitarr och sjunga i kyrkan.

    Frisör har jag ingen koll på än tyvärr så har du tips får du gärna berätta. Vad praktiskt att vara florist, några såna färdigheter har inte jag =( Ska nog bara ha en liten bukett med rosor tror jag så det borde vilken blomsterbutik som helst fixa till en lagom summa.

    I övrigt har vi inte kommit så långt. Biljetter är bokade men inte hotell och restaurang. Vi har rekat en del med vänner som bor/har bott där men det finns ju så mycket att välja på och vi har svårt att komma fram till om vi ska bo nära kyrkan eller i SOHO som vi älskar. Vi åker till NYC 14/3 och tänkte kolla den restaurang vi valt (borde ha bokat en tills dess...) någon dag innan bröllopet så det känns rätt. Tror vi blir 12 totalt.

    Såg att du letar Garamajklänning, hittat någon? Jag ska sy upp en tänkte jag för jag vill ha en kort variant och hoppas hoppas den blir klar i tid.

    Var bor ni? Vi bor på söder i Stockholm.

  • Johann­uspann­us
    Äldre 6 Jan 19:03
    #9

    Nej men fy va roligt att ni har tider innan oss.

    Vi står i valet mellan SOHO och Midtown. Får se vilket det blir. Finns ju så otroligt mycket hotell i denna underbara stad.

    Hur länge kommer ni vara i NY? Har ni några övriga planer för vistelsen?

    Det blir bara jag och min kära blivande man samt min kompis på bröllopet. Vi skulle haft med oss några kompisar men de kunde ej ta ledigt från jobbet. Just nu är vi lite i valet och kvalet om vi ska flytta bröllopet eftersom det hade varit roligt om våra vänner kunde vara med.

    Jag letar fortfarande efter en klänning. Får se vad det blir. Låter snyggt med kortklänning.

    Vi bor i Jönköping.

  • SassaA
    Äldre 6 Jan 20:32
    #10

    Ja, vad är oddsen =)

    Våra familjer ska bo i Midtown på Gerschwin (vi bodde där -08, enkelt men fräscht, bra läge och kul ställe ganska nära kyrkan)och sen kommer det troligtvis lite kompisar som bor lite varstans.

    Vi kommer 14:e och åker till Mexico 20:e och tillbaka till Sverige via NYC 28:e. I NYC har vi varit förut som allt som "måste" ses kan vi hoppa över och bara njuta av staden, shoppa och äts. Hoppas vädret tillåter en tillräckligt varm dag i Central Park.

    Skönt att höra att ni kommit ungefär lika långt som oss =) Vi fick iallafall hindersprövingen beviljad igår, flyg, kyrka och bröllopsresa är bokat så gifta blir vi, resten löser sig.

  • SassaA
    Äldre 7 Jan 21:14
    #11

    Johannuspannus, om ni mot förmodan skulle välja att boka av den 18/3 för att era vänner ska kunna vara med så undrar jag om ni kan tänka er att meddela mig för vi skulle hellre ha tiden 16.00 än 14.30.

  • Glitte­r01
    Äldre 13 Jan 19:03
    #12

    Vi ska gifta oss den 6 mars. Så det är väldigt snart känns det som, februari är ju så kort oxå..

Svar på tråden Mars 2010