Mariiaa81 skrev 2009-10-27 17:02:47 följande:
Jag håller helt och hållet med dig; det är min och min sambos dag. Däremot så vill jag inte att det här äktenskapet ska börja med en konflikt med hans familj. Mina föräldrar har sagt att de tycker det är ok om vi vill åka iväg och gifta oss själva men min sambos mamma och syster insisterar på att vara med och säger att de kommer bli mycket ledsna och besvikna om de inte får delta. Jag är inte rädd för konflikter och undviker dem inte heller men i det här fallet så har jag ingen lust att som sagt inleda ett äktenskap med en konflikt med hans familj ( de är rätt så långsinta, de fick inte komma på en kusins bröllop för sex år sedan och tjatar om det fortfarande.....)Just nu funderar jag på att ha ett litet, litet bröllop för närmsta familjen och vännerna men där är dilemmat vart man drar gränsen för närmsta familjen. Jag har två morbröder och kusiner; ska de få komma eller bara mamma, pappa och syskon och mor/farföräldrar?
Jo jag förstår dig verkligen.
I vårt fall är det min sambo som helt enkelt får förklara för sin mamma att nu har vi bestämt det här och sen får de finna sig i det. :) Eller så låter vi helt o hållet bli att berätta något om detta innan det är gjort o vi är i Australien o bjuder folk på middag. ;)
Jag behöver aldrig blanda mig i. Sen att jag inte skulle ha några som helst problem att säga ifrån själv jaja.. :)
Min mamma informerade jag helt enkelt om att såhär blir det. ;) Hennes reaktin var, vad roligt det låter. Det märks vem som uppfostrat mig. :)
Jag förstår faktiskt på allvar inte hur folk kan bli sura över vad brudparet väljer. Vem är de att bestämma över paret?
Bara för att man är släkt har man inte rätt att kräva att ett bröllop ska vara på ett visst sätt. Och om hela ens liv handlar om att få se sitt barn gifta sig kanske man ska skaffa sig lite mer liv?? (fan vad elak jag är. Ups.)
Men så är jag väldigt självständig o anser att mina val är mina val och jag försöker aldrig tvinga mina val på någon annan.
:D
Den enda som får blanda sig i vårt bröllop just nu är min bästa vän som sa att hon mördar mig ifall jag tar o gifter mig tråkigt på nått kommunhus. Hehe.
Men så länge ni kan komma överens om att det funkar för er att göra så o samtidigt få släkt nöjda så är det klockrent. :)
Men jag kan tänka mig känslan. VAR DRAR MAN GRÄNSEN... :P