• jofmanytalents

Min mamma är så negativ till allt som har med bröllop att göra...

Man får inte ha klänning om man gifter om sig, varför ska man lägga en massa tid på nåt som håller i ett eller två år, varför ska man göra sig märkvärdig och ha nån annan musik än Mendehlssons bröllopsmarsch.... the road goes ever on and on... Ingenting känns kul längre! Och ändå har hon levt lycklig i alla år med mannen hon gifte sig med så hon har inte en massa negativa erfarenheter med sig som färgar hennes åsikter. Detta är hennes inställning till allas bröllop, att jag ska gifta mig har jag inte ens orkat berätta för henne när jag vet hur hon tycker och tänker. Ville bara skriva av mig...

• Svar på tråden Min mamma är så negativ till allt som har med bröllop att göra...
  • fromheretoeternity

Jag vet precis hur du känner dig! Min mamma är likadan men hon menar inget illa och det gör nog inte din mamma heller.
    Min mamma tycker att stora tillställningar och fester är jättejobbiga, hon får ångest bara av tanken och därför kan hon inte glädjas till 100% åt bröllopet. Däremot är hon väldigt glad för att vi funnit varandra och att vi ska gifta oss. Det är festen hon tycker är jobbig.
    Vi har för hennes skull (och även för vår egen) planerat ett lunchbröllop med buffé i trädgården efteråt för att hon ska slippa honörsbord och sånt. Det blev lite bättre efter det men det märks att hon tycker att det ska bli jobbigt. Hon vill inte riktigt prata om det...

Försök att komma till botten med varför din mamma är så negativ. Hade hon själv ett stort bröllop med dyr klänning och ring?

• 1 Grevinnan

Jag instämmer! Vet inte varför, men min mamma är med ganska negativ, visseligen till det mesta, men ändå... Hon tycker det är jättekul att vi ska gifta oss, men ändå ser hon allt så negativt, hon säger att det säkert kommer att regna och att det kan minsann vara så himla kallt och blåsigt i maj. På hennes bror och svägerskas bröllop -78 på kristihimmelfärd, så var det kallt och haglade och björkarna var inte nes utslagna och nu ska vi gifta oss kristihimmelfärd nästa år, närmare bestämt 14 maj.
    I samma veva säger hon att våren (maj) är den vackraste årstiden.
    Bara för att hon sa så, beställde jag väderinformation från SMHI, temperaturen kan varoera, men maj månad är den det statistiskt sett regnar minst i!

Sen tycker hon att allt är så dyrt och förstår inte att vi kan slänga ut så mycket pengar på en dag.

Mamma & Pappa gifte sig hemligt -78 och hade inte ens brudklädr på sig.

Alla är vi olika, men skönt att det inte bara är min mamma som är så negativ.

Svar på tråden Min mamma är så negativ till allt som har med bröllop att göra...