• silvergirl22

    Tankar några veckor senare

    Det här med bröllop är verkligen en hysteri, det hoppas och tror jag att alla som "hänger" här har insett. Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle gå på allt, men till slut blev nästan allt runtomkring själva bröllopet nästan viktigare än betydelsen av det. Satt här och läste en massa tips och skrev ut fem (!) sidor med saker att tänka på som någon la ut. Planerade för min akut-väska m.m.

    Men natten mellan torsdagen och fredagen före vårt bröllop, som då var på lördagen, tillbringade jag på akuten. Med ett ben som inte ville bära mig som jag ville. Plötsligt var det inte så viktigt med allt piff runtomkring. Jag var tacksam att jag överhuvudtaget kunde genomföra mitt bröllop (jodå, de släppte ut mig från sjukan), att jag, med viss möda, kunde gå uppför altargången och säga ja till min älskade.

    Visst, jag var en något stressad brud på bröllopsdagen som självklart ville att allt skulle bli bra, men viktigast var ju ändå att vi fick varann. Av min akut-väska använde jag mitt vita lakan, puder och läppstift, allt annat var överflödigt. Herregud, när ska man hinna med allt? Fanns inte tid till att springa och smörja händerna stup i kvarten, t.ex. Och om man verkligen behöver påminnas att se sin man/fru i ögonen och le, är det verkligen rätt beslut att gifta sig då? Kom naturligt hela dagen!

    Så släpp lite på all stress, press och tvång. Dagen kommer bli underbar ändå, trots eventuella missar. Det är väl missarna man minns?
    Vet fortfarande inte vad det är för fel på mitt ben, får besked om 1,5 vecka. Oavsett besked vet jag att jag har en underbar man som stöttar mig i alla lägen.

  • Svar på tråden Tankar några veckor senare
  • MrsHelloKitty

    Kan inget annat än att hålla med dig. Själv blev jag inlagd på sjukhuset 2 veckor innan bröllopet. Har/hade en riktigt dålig period i min reumatiska systemsjukdom som gjorde mig så sjuk. En vecka innan vigsel och vår bröllopsresa fick jag komma hem, ipumpad med massa kortison för att kunna gifta mig.

    All oro över detaljer försvann och allt jag hoppades på var att "ha en bra dag" vigseldagen och sedan några veckor senare på bröllopsfesten. Båda mina dagar blev jätte lyckade och jag är glad att vi inte sköt upp allt pga av sjukdom. Men som sagt det är bra att få perspektiv på vad som egentligen är viktigt man går snabbt och lätt in i en bröllopsbubbla.

    Silvergirl22: Hoppas att det inte är något allvarligt med ditt ben och härligt att ni fick er dag i alla fall.

  • Tausen

    Låter bra det! :)
    Bara nyfiken..vad använde du lakanet till??

  • lecaroline

    Jag hade kanske hälften av grejerna som fanns med på de där listorna. Akut väska nja några plåster och huvudvärkstabletter hade jag i köket.
    Ingen som behövde eller hade med sig själva..

    Vi slet det sista för vi kunde inte förduka eftersom vi var ute och ville inte att någon skulle komma och förstöra under natten..

    Benet kan väl ha berott på stress har hört konstigare saker..

  • silvergirl22

    Tausen: Lakanet hade jag för att skydda klänningen från att få fläckar från bilen, det bästa och mest användbara tipset.

    MrsHelloKitty: Skönt att dina dagar också blev lyckade, trots allt. För mig fanns aldrig tanken att vi skulle ställa in. Min man hade fått köra mig i rullstol i värsta fall!

  • lecaroline

    Min med så då kanske man räknas lite som en bridezilla

    Men efter så många års väntan så hade inte jag ställt in bröllopet, vet ju inte hur lång tid manhade fått vänta igen

Svar på tråden Tankar några veckor senare