• Anja 19 juli 2008
    Äldre 18 Oct 02:19
    4296 visningar
    18 svar
    18
    4296

    Fruar i Lund - del 5

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 5
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 18 Oct 02:21
    #1

    Ojoj så sent ute jag var... Trodde det var den 23 oktober tråden behövde förnyas, haha.

  • Flamor­a
    Äldre 20 Oct 22:04
    #2

    Vad bra att du har koll som vanligt, Anja!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 22 Oct 02:33
    #3

    Flamora

    haha koll är ju just vad jag INTE har haft, haha. Har ju fått sitta o skriva inlägg i alla era gästböcker nästan varje gång just pga min BRIST på koll

    Allt väl med dig? Var så länge sen jag träffade dig.

    måste ju ha varit när vi var hos dig och jag tyvärr drack fyra glas rödvin, vilket är tre för många när jag precis fått mens och hickade våldsamt hela tiden och grät för att min jä..la cd-skiva inte fungerade eller vad det var.

    *asg* Fatta att det aldrig slår fel. Blir sån VARJE gång jag dricker i början av mensen och varje gång känner jag mig så pinsam att jag nästan vill sjunka genom golvet. hahahaha

    Vi kunde väl boka in en vinkväll med lite god mat snart igen. Jag kan kolla när jag lämpligen KAN dricka vin, så att vi slipper sådant igen haha

    Skämt å sido...

    Skönt att det snart är höstlov?

    Eller du jobbar då oxå?

  • Fröken Planer­a
    Äldre 29 Oct 19:12
    #4

    Hej på er!
    Här inne händer inte mycket! Tack Anja att du uppdaterar tråden.
    Vad gör alla? Hur går det för Ingenjörsbruden och hennes lilla tjej??? Hur går det för Labbråttan och hennes lilla mage? Flamora, har du njutit av höstlovet i Hjärup eller har du varit ute och rest igen??? Anja hur går det med jobbsökandet?

  • Äldre 29 Oct 21:06
    #5

    Hej svej!

    Tack för ny tråd, Anja!
    Allt väl med oss! Isbella växer o frodas o börjar komma in i rutiner. Har (peppar peppar ta i trä) faktiskt sovit mkt bra på nätterna så jag klagar inte!

  • Flamor­a
    Äldre 5 Nov 16:05
    #6

    Hej alla,

    Ingen resa blev det, bara jobb, jobb och jobb. Men skönt att få vara hemma.

    Vinkväll låter trevligt. Hur blir det med vinet i uterummet, Embo?

    Hade varit kul å träffa alla små bebisar.

  • Embo81
    Äldre 11 Nov 15:36
    #7

    Hej hej!

    Så fort jag slutat amma så ska vi dricka vin! Vi kanske ska vänta in värmen med, e kallt där nu.

    Ingenjörsbruden-FOTO!! tack!

  • Äldre 11 Nov 16:42
    #8
    Inboxa mig era mailadresser så mailar jag foto!
  • Flamor­a
    Äldre 22 Nov 12:41
    #9

    Jag glömmer gå in här och titta. Fast det händer ju inte så värst mycket här just nu

    Embo: Det låter väl smart att vänta in värmen. Och självklart ska du också kunna dricka vin

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 22 Nov 22:23
    #10

    Ingenjörsbruden

    Det var banne mig en ruskigt söt liten tjej ni har fått! Så grymt söt!

    Huset såg superfint ut! Så otroligt spännande det måste vara! Ser fram emot att få komma på BT-fika hemma hos er sen när det blir klart Ska bli kul att få se hur ni ska ha det där inne oxå. Vad häftigt att ha gjort sitt hus från scratch liksom!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 22 Nov 22:25
    #11

    Embo

    Ser oxå fram emot vinkväll på er uteveranda Kan vi pricka in det när jag INTE har mens *asg* så jag slipper hicka, bli överkänslig och patetisk efter ett glas rött

    (för allas skull menar jag)

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 22 Nov 22:28
    #12

    Nämen hallå, jag hade ju skrivit precis samma sak i inlägget från den 22 okt. Vilket minne jag har

    Har sökt ett jobb och är kallad på intervju den 25 november så håll tummar och tår för mig på onsdag kl.13.30. Själv mår jag nästan illa vid tanken.

    Det kan inte finnas något som är så jobbigt som jobbintervjuer!!! *ryser*

  • Fröken Planer­a
    Äldre 26 Nov 08:49
    #13

    Vad kul Anja! Hur gick intrvjun och vad var det för jobb?

    Emma, VIN....mmmmmm.... längtar. Har fortfarande inte druckit nåt. Adrian vägrar ju fortfarande flaskan, vilket betyder att jag missar julfesten på jobbet i år åxå... (Tack Adrian )

  • Äldre 5 Dec 09:30
    #14

    Ja..Anja hur har det gått m jobbintervjun?

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 6 Dec 19:57
    #15

    Hej allihop

    Intervjun gick nog bra. Vi ska träffas på tisdag igen! Sedan är det ytterligare ett steg innan jag vet. Är ett vikariat som dagbarnvårdare och jag känner verkligen att det hade passat mig perfekt. Men på tisdag ska hon komma hit och inspektera hemmet, som ju inte är KLART, men det är väl inte "skönhetskoll" utan mer"säkerhets"koll, sedan ska ju papprena från polisen komma tillbaka på både mig o daniel (registerkoll) och sista steget, om hemmet godkänns (ska finnas lekyta, allt ska vara bra ur säkerhetshänsyn, så kommer jag att få tillbringa en dag med de andra dagbarnvårdarna i teamet (man gör rätt mkt tillsammans) och så är det, om jag förstått rätt, de som avgör.

    Det var 30 sökande o vi var 4 som kallades på intervju. Jag vet inte om vi alla gick "vidare" eller om någon gallrats ur redan. Men jag antar att alla fyra annars ska träffa de andra och att de sedan får bestämma.

    Ni får gärna hålla tummarna.

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 6 Dec 19:58
    #16

    Dagmamma alltså! :)

  • Äldre 6 Dec 20:10
    #17

    Anja 19 juli 2008 skrev 2009-12-06 19:58:32 följande:


    Dagmamma alltså! :)
    Klart vi håller tummarna för dig!!!

    Va spännande! Men hur många barn skulle du ha hand om hemma då?
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 7 Dec 17:22
    #18

    Det varierar ju antar jag, men denna aktuella barngrupp som det talades om här, är tre ettåringar. Så då kan man inte ha så stor barngrupp ju Då blir det omöjligt att vara mobil med dem, eftersom de inte kan gå några långa sträckor (eller ens överhuvudtaget?) själva. I en normal grupp tror jag att man har 5-6 barn.

Svar på tråden Fruar i Lund - del 5