• Bjorkefall

    Celluliter - varför får man dem och hur blir man av med dem?!

    Celluliter - varför får man dem och hur blir man av med dem?!
    Ja, det är min stora fråga just nu:
    Celluliter - varför får man dem och hur får man bort dem?!

    Jag har pendlat i vikt mycket i tonåren och vägt mellan 60-80 kg. Inga Celluliter då.
    Sen var jag gravid två gånger senaste åren och gick upp 10 kg, samlade ingen vätska. Inga celluliter. Gick ner alla mina 10 kg med råge. Inga celluliter.

    Nu är jag gravid med tredje barnet och har gått upp 10 kg hittills i vecka 31. Och plötsligt, massa hemska äckliga fula celluliter!
    På rumpa och runt om hela låren. Mest om man liksom trycker lite på huden men även när jag bara står...

    Jag vet att det här låter som värsta i-lands problemet och det är det väl, men jag Hatar dem!
    Kan de bero på graviditeten? Kan jag ha samlat vätska utan att svullna om fingrarna?
    Självklart är graviditeten värd celluliter... men ändå. Inte roligt!

    Varför får man sånna här hemska celluliter och hur blir man av med dem?
    Kan man banta bort dem efter graviditeten, kan man träna bort dem med typ styrke och kondition eller är det helt kört, ska jag aldrig kunna visa mig i bikini igen? :cry:

    Hjälp!

  • Svar på tråden Celluliter - varför får man dem och hur blir man av med dem?!
  • ElinDaniel

    Väldigt många kvinnor, om inte alla, får någon gång celluliter... Klart du kan ha bikini igen! Skönhet sitter främst inne i huvudet... Krämer, i massor, finns för att jämna ut huden. Värt att prova kanske. Lycka till!

  • emilou77

    Drick ordentligt med vatten och torrborsta eller använd skrubbvante i duschen. Krämer funkar sällan eller marginellt.

  • Sebastiána

    Läste en reklam som sa att 90% av alla kvinnor lider av celluliter. Hmmm... om 90% har celluliter måste det väl räknas som normalt? Typ "90% av alla män lider av att ha två ögen"

    Jag frågade min kille vad han tyckte. Hans svar var att han inte hade en aning om vad celluliter är, men att han tyckte att jag var underbar. Slutsats: jag bryr mig inte om dem!!!

  • Bjorkefall

    Tack för all info!
    Torrborsta och motionera mer efter graviditeten med andra ord..

    Min man bryr sig nog inte så mycket heller, men det gör jag tyvärr...

Svar på tråden Celluliter - varför får man dem och hur blir man av med dem?!