• sofia1­0
    Äldre 9 Oct 10:19
    5344 visningar
    21 svar
    21
    5344

    Sjulle någon vilja hjälpa mig med att skriva ett tal till min man, om

    Jag skriver saker som skall vara med!

    Jag vill sååå gärna hålla ett tal men jag får inte ihop det
    Är det någon som är duktig på detta

  • Svar på tråden Sjulle någon vilja hjälpa mig med att skriva ett tal till min man, om
  • sofia1­0
    Äldre 9 Oct 12:36
    #11
    JBB skrev 2009-10-09 12:31:15 följande:
    Gå in på Min sida längst upp, klicka där och leta upp texten: "skicka meddelande" på vänster sida det ligger under den svarta texten "Min sida". Skriv in den andres namn, skriv ditt meddelande och skicka
    Kolla i din inbox
  • sofia1­0
    Äldre 12 Oct 12:52
    #12

    Någon annan som vill hjälpa mig?

  • Brud på resand­e fot
    Äldre 12 Oct 12:55
    #13

    Ett alternativ kan ju vara att skoja till det lite. Nu förutsätter jag att talet ska vara på festen och ej i kyrkan. Kan dock inte ta åt mig äran för talet, det har jag ärligt kopierat från någon annan brud här inne med sinne för humor

    Käre brudgum,

    tillåt mig gratulera till världens kap
    i frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.
    För kvinnan vid din sida är ju helt rätt
    -smart, snygg och med ett behagligt sätt.
    Kan även städa, måla, laga mat och baka,
    vad mer kan man begära av en äkta maka?

    Snygg, sexig, intelligent och snäll,
    vacker, gosig och helt utan gnäll.
    Om detta håller du säkert med,
    det och att häcken inte är för bred. (väl?)

    Se nu till att vårda kärleken ömt
    när du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.
    Köp henne en blomma då och då
    och du hennes livslånga kärlek kommer att få.

    Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.
    Återstår bara lyckönskningar till din brud,
    och låt mig helt fräck vara rak:
    den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!

    Några ömma ord och smek hennes hud
    så har du dig snabbt en lycklig brud.
    Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,
    rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.

    Därför vill jag nu höja mitt glas
    då du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.
    Gratulerar på din stora dag,
    fast ingen är lyckligare än jag!

    Jag älskar dig och ser fram emot att dela resten av mitt liv med dig!

    Puss & Kram
    Bruden

  • sofia1­0
    Äldre 12 Oct 12:58
    #14

    Brud på resande fot skrev 2009-10-12 12:55:03 följande:


    Ett alternativ kan ju vara att skoja till det lite. Nu förutsätter jag att talet ska vara på festen och ej i kyrkan. Kan dock inte ta åt mig äran för talet, det har jag ärligt kopierat från någon annan brud här inne med sinne för humor Käre brudgum,tillåt mig gratulera till världens kapi frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.För kvinnan vid din sida är ju helt rätt-smart, snygg och med ett behagligt sätt.Kan även städa, måla, laga mat och baka,vad mer kan man begära av en äkta maka?Snygg, sexig, intelligent och snäll,vacker, gosig och helt utan gnäll.Om detta håller du säkert med,det och att häcken inte är för bred. (väl?)Se nu till att vårda kärleken ömtnär du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.Köp henne en blomma då och dåoch du hennes livslånga kärlek kommer att få.Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.Återstår bara lyckönskningar till din brud,och låt mig helt fräck vara rak:den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!Några ömma ord och smek hennes hudså har du dig snabbt en lycklig brud.Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.Därför vill jag nu höja mitt glasdå du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.Gratulerar på din stora dag,fast ingen är lyckligare än jag!Jag älskar dig och ser fram emot att dela resten av mitt liv med dig!Puss & Kram Bruden
    Ja, den har jag hört innan, det är super kul men jag skulle vilja ha ett "riktigt" tal, men får inte alls ihopa det
    Finns här någon som är bra på att skriva tal?
  • ElinDa­niel
    Äldre 12 Oct 13:09
    #15

    Inboxa mig med vad du skulle vilja ha med, så ska jag göra ett försök. Älskar o skriva! :)

  • sofia1­0
    Äldre 12 Oct 13:55
    #16

    Puff puff någon!!!!!

  • sofia1­0
    Äldre 13 Oct 12:44
    #17

    Nu då finns där någon?

  • Imma
    Äldre 13 Oct 12:49
    #18

    Att skriva ett bra tal tar ju väldigt lång tid. Du kan alltid anlita en professionell byrå med talskrivare som har detta som yrke (och får betalt för det):

    www.talskrivarna.com/

  • sofia1­0
    Äldre 13 Oct 12:50
    #19
    Imma skrev 2009-10-13 12:49:16 följande:
    Att skriva ett bra tal tar ju väldigt lång tid. Du kan alltid anlita en professionell byrå med talskrivare som har detta som yrke (och får betalt för det):www.talskrivarna.com/
    ja, man kan ju det men jag har kollat på det och inte något jag gillade..
    Tänkte mest om det var någon här som är duktig på det siåfall kan det ju gå rätt snabbt
  • Martin­aa
    Äldre 13 Oct 13:20
    #20

    Brud på resande fot skrev 2009-10-12 12:55:03 följande:


    Ett alternativ kan ju vara att skoja till det lite. Nu förutsätter jag att talet ska vara på festen och ej i kyrkan. Kan dock inte ta åt mig äran för talet, det har jag ärligt kopierat från någon annan brud här inne med sinne för humor Käre brudgum,tillåt mig gratulera till världens kapi frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.För kvinnan vid din sida är ju helt rätt-smart, snygg och med ett behagligt sätt.Kan även städa, måla, laga mat och baka,vad mer kan man begära av en äkta maka?Snygg, sexig, intelligent och snäll,vacker, gosig och helt utan gnäll.Om detta håller du säkert med,det och att häcken inte är för bred. (väl?)Se nu till att vårda kärleken ömtnär du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.Köp henne en blomma då och dåoch du hennes livslånga kärlek kommer att få.Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.Återstår bara lyckönskningar till din brud,och låt mig helt fräck vara rak:den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!Några ömma ord och smek hennes hudså har du dig snabbt en lycklig brud.Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.Därför vill jag nu höja mitt glasdå du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.Gratulerar på din stora dag,fast ingen är lyckligare än jag!Jag älskar dig och ser fram emot att dela resten av mitt liv med dig!Puss & Kram Bruden
    Moha, den här snor jag!
  • Brud på resand­e fot
    Äldre 14 Oct 18:47
    #21

    Hahaha, ja visst är den bra

    Moha, den här snor jag!
    [/citat]

Svar på tråden Sjulle någon vilja hjälpa mig med att skriva ett tal till min man, om