Personligen tycker jag att det är otroligt viktigt att klänningen känns rätt denna speciella dag. Jag har hela tiden sagt att det är den viktigaste delen i budgeten för vårt bröllop! Finns det något annat du kan dra in på? Det handlar ju trots allt 'bara' om några tusenlappar, det borde gå att spara genom enklare mat, hemgjorda bjudningskort, be någon med en fin bil att köra er istället för att hyra limousine, göra alla dekorationer till festen själv... Själv tänker jag också att till exempel skor inte är lika viktigt, dem ska ju ingen se ordentligt ändå om du har lång klänning. Så varför inte Din Sko eller lånade skor! Många saker går för övrigt att låna. Utgifterna läggs till varandra, och när man tar bort några är man på god väg mot ett klänningspris!
Jag tycker absolut inte att 8000 är för extravagant för en vanlig människa att lägga på en bruklänning. Det är värre att ångra sig efteråt att man inte slog till och unnade sig själv det man verkligen ville ha. Så var god mot dig själv, lev ut din dröm och spara någon annanstans istället! Gästerna är glada ändå.