• Superskrutt

Nån som provat "freebra"

Hej,

Tänkte höra vad folk har för erfarenheter av freebra? För er som inte vet så är det en bh i silicon utan band, man fäster den över brösten.
    Jag kommer att ha en klänning där jag kommer ha öppen rygg, därav kan jag inte ha några synliga bh-band. Jag har C-kupa och tänkte höra om någon har erfarenhet hur den funkar då, håller den brösten på plats liksom

• Svar på tråden Nån som provat "freebra"
  • sms å fotboll

Har provat en budgetvariant och det fungerade inte alls (har också C-kupa) men kanske en dyrare variant funkar.

• Superskrutt

ja, exakt. Jag köpte en modell på Lindex för halva priset av en freddbra i helgen. Den var så fruktansvärt värdelös!!! Därför blir jag orolig att även den dyrare varianten, alltså freebra, ska vara lika dålig. Men jag hoppas ju såklart att den inte är det

• JollyO

Jag tror att det är exakt samma grej! Freebra hävdar att de är de som har "originalet", men om ni kollar in www.uniquebra.se så hävdar de samma sak. Varför skulle en dyrare variant fungera om de ser likadana ut? Jag kan möjligtvis tänka mig att den större kupa skulle kunna fungera, eller mindre bröst. Har läst att det är mycket lättare att få till den bra om man har mindre bröst.

• Team Honda

Jag använde en freebra på mitt bröllop och den fungerade perfekt. Köpte den på twilfit. Hon rådde mig att ta en till två storlekar större än vad jag brukar ha.

• Alexxxi

På twilfit finns det, jag va själv på jakt efter en sån, men jag har D, och hon som jobbar där sa att man ska ha en storlek större än vanligt och det största dem hade va D, alltså kan du förmodligen ha det=)

Men har ni twilfit där du bor?

• Humlan66

Jag har testat en sån och jag kan ju säga att den sitter ju där den ska, men den lyfter inte bysten så mkt- men visst funkar gör den ju

• 080925 3

Jobbar i en butik som tidigare sålt Freebra men slutat med det pga. klagomål och returer. Vi säljer nu enbart Unice bra och har aldrig varit med om att någon varit missnöjd.

Dessa "bh"s passar inte alla kroppar.
    Unicebra finns i st A-D och fungerar inte om man har tung byst( tuttarna måste kunna hålla sig på plats utan bh - ej hängigt).

Och det är viktigt att man sköter om dem som man ska - står i bruksanvisningen.

De kan vara lite svåra att få på rätt så jag rekomenderar att man övar ett par gånger innan.

Bäst är såklart vanlig BH om det är möjligt.

• AGITI

Hej!
    Jag har använt freebra och jag tycker att det var sådär...

Dels gav den inget stöd (har c-kupa) men ffa så lossnade den när jag dansade och blev varm, detta var mitt på sommaren som jag hade den... inte så kul.

Inget jag rekomenderar.

• jofmanytalents

Jag tyckte att den satt som två obekväma klumpar under brösten men de satt precis lika långt ner som om man vore helt utan bh...

• Superskrutt

Men vad ska jag ha då om jag inte kan ha en sån bh? Finns det några alternativ? Kan man tejpa upp tuttarna?

• jofmanytalents

det finns ju bh med extra långa band (alltså de som går runt bröstkorgen) som inte man knäpper rakt runt bröstkorgen utan de går snett neråt och dras runt ryggen först och sedan knäpps runt midjan... Äsch, skitsvårt att förklara, men de är ganska vanliga, var förut i alla fall när rygglösa klänningar var moderna till vardags

• Sebastiána

Köpte en på Twilfit i samma kupstorlek som jag brular köpa. Den sitter perfekt!

• Sebastiána

Har liten B-kupa. Jag kan tänka mig att det fungerar sämre om man har större.

• 091128

Nackdelen är som sagt att de inte lyfter alls. Men de dyrare varianterna sitter bra. Måste bara berätta, jag är flitig användare av dessa bhar....men jag använder dem som axelvaddar

• lecaroline
    Alexxxi skrev 2009-10-06 11:18:40 följande:
    På twilfit finns det, jag va själv på jakt efter en sån, men jag har D, och hon som jobbar där sa att man ska ha en storlek större än vanligt och det största dem hade va D, alltså kan du förmodligen ha det=) Men har ni twilfit där du bor?
    jag var också där och provade och fick samma svar.
    Det fick bli en axelbandslös BH för mig med silikonkuddar i!
    Fick jätte fin klyka och det funkade bak på klänningen
  • katmil

Jag har själv en sån och den sitter hur bra som helst
    allt beror på att man sätter dit den som den ska, så följ instruktionerna innan så går det rätt till =)!

• SunFloweeer

Det är som att inte ha bh alls =( Brösten får en konstig form tom!

• ChristinaM
    sms å fotboll skrev 2009-10-06 09:49:37 följande:
    Har provat en budgetvariant och det fungerade inte alls (har också C-kupa) men kanske en dyrare variant funkar.
    Jag köpte en UnBra från tjejsan.se fungerar aldeles utmärkt. UnBra lör vara det bästa märket av silikone BH.
    Pris jättebilligt 49:- plus frakt
  • ChristinaM
    Superskrutt skrev 2009-10-06 09:36:53 följande:
    Hej,

Tänkte höra vad folk har för erfarenheter av freebra? För er som inte vet så är det en bh i silicon utan band, man fäster den över brösten.
    Jag kommer att ha en klänning där jag kommer ha öppen rygg, därav kan jag inte ha några synliga bh-band. Jag har C-kupa och tänkte höra om någon har erfarenhet hur den funkar då, håller den brösten på plats liksom
    Jag har en UnBra lär vara den bästa, köpte den jättebilligt på www.tjejsan.se. Lär inte vara bra för tung byst men min B kupa sitter perfekt. Läser man bruksanvisningen noga och följer den ( följer med på svenska9 så lär man kunna ha den ca 200 gånger.
  • Vichy

JAg har två freebra's.. en som är av vanligt bhtyp med klister på insidan och den vanliga freebra (kycklingfilerna)... 
    Den vanliga freebran sitter väldigt bra, även om jag inte får nån pushup effekt (har c-cupa), men den passar inte till alla mina klänningar. Den i bhtyg passa bättre till mina kläder men den sitter inte alls lika bra av nån anledning...

MEn har jag en åtsittande klänning sitter båda bra.... 

Svar på tråden Nån som provat "freebra"