• sockerr

Kronobergs Slottsruin

Är det någon som haft sin bröllopsfest i Slottsruinen i Växjö? Vi har varit där och tittat och det ser jättefint ut men har ett par funderingar ändå...

* Blir det kallt? (planerar att vara där i april)
    * Är maten och övrig service bra?
    * Blir det bullrigt i lokalen om man ska ha dans där samtidigt som folk vill sitta och prata?
    * Annat att tänka på??

Tacksam för all hjälp!!!

• Svar på tråden Kronobergs Slottsruin
  • BladEkström

Jag har inte varit på bröllop där men jag har hört om flera som gjort det. Service och mat har jag ingen aning om menom det blir kallt borde de som jobbar där veta. Det jag vet är att det är jättefint och att det säkert blir jättebra.

• sockerr

Ja, det är jättefint där! Och han säger att det blir lagom varmt men det är ju klart han säger det.. vill gärna ha det bekräftat av nån oberoende med!

• BladEkström

jag kan kanske höra mig för men jag vet inte. Men vart är det? för ruinen är ju en..ruin. Är du själv från växjö?

• sockerr

Ja, vet du nån hade det varit jättesnällt om du ville kolla! Vägar inte boka innan jag vet.. Festlokalen ligger inne i ruinen, i en av väggarna liksom så det är ju murar runt och valvtak, jättefint verkligen! Bor i växjö och planerar i första hand vigseln här, men det beror ju på lokal då..

• BladEkström

jag/ vi bor också i växjö men ska gifta oss utanför kristianstad.

• edamered

Jag har en nära vän som nyligen hade sin bröllopsfest i slottsruinen och jag skulle vilja utfärda en varning för ryttmästargården som hyr ut stället. De är opålitliga, otrevliga och väldigt svåra att ha att göra med. Det är tydligen ganska nya ägare och det är stor skillnad gentemot de förra ägarna som var jättesnälla.

Svar på tråden Kronobergs Slottsruin