• kärahjärtanes

    Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort

    Hej hej!
    Tänkte fixa inbjudningskorten själva och behöver lite inspiration, nån som vill dela med sig av sina egentillverkade inbjudnignskort?
    Gärna tios på text med.

  • Svar på tråden Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort
  • tessomac

    Jag puffar lite... det måste finnas fler som har vackra egentillverkade kort att visa upp

  • AK2010

    Vilka superfina kort ni har gjort :)!

    Har en fråga till flopsy32 - var har du hittat det fina teckensnittet som du använder på dina inbjudningskort? Superfint snitt, söker själv efter nåt liknande!

  • Sundance

    Någon här som har använt typsnitt från dafont. Hur gör man för att liksom kunna använda det när man har laddat hem det?

  • Plutten2010

    Har du kollat på deras FAQ-sida?? www.dafont.com/faq.php
    Kommer inte exakt ihåg hur jag själv gjorde tyvärr.. =(


    Sundance skrev 2009-12-01 14:50:08 följande:
    Någon här som har använt typsnitt från dafont. Hur gör man för att liksom kunna använda det när man har laddat hem det?
  • kullaberg

    För att kunna använda ett typsnitt du laddar hem måste du installera det. Du får leta upp typsnittet där det lägger sig efter du laddat hem det. Olika beroende på vad man har för inställning. Sen när du hittar det så högerklickar du med musen och väljer installera. Sen ska det funka. Lycka till!

  • Martinaa

    Om inte ovanstående skulle funka (för så har jag aldrig gjort/kunnat göra), så högerklickar du på mappen och väljer "Extrahera alla" för att packa upp mappen som är en zip-fil. Sedan tar du den uppackade filen (alltså inte hela mappen nu, utan bara själva fontfilen) som har ändelsen .ttf och kopierar över den till din mapp för fonter. I windows finns den här: Den här datorn --> C: --> Windows --> Fonts.

  • Martinaa
    AK2010 skrev 2009-11-30 15:28:28 följande:
    Vilka superfina kort ni har gjort :)! Har en fråga till flopsy32 - var har du hittat det fina teckensnittet som du använder på dina inbjudningskort? Superfint snitt, söker själv efter nåt liknande!
    Jag tror hon har använt sig av typsnittet Scriptina www.dafont.com/scriptina.font
  • AK2010

    Tack så mycket för hjälpen...jag hittade fonten, nu finns den på min dator :)!

  • flopsy32
    tessomac skrev 2009-12-01 16:57:32 följande:
    Jag tror inte att flopsy32 använt någon font/teckensnitt i datorn utan en stämpel på sina inbjudningskort.www.mycards.se/shop/bild.phpStämpeln finns t.ex. att köpa här.www.mycards.se/shop/produkter.php
    Det stämmer att jag använt stämpeln. Det är typsnittet Scriptina, vilket jag använt till våra namn inuti inbjudningskortet.
    Hjärtstämpeln på kortet kommer att återkomma på vigsel- och festprogrammet
  • Steinhammersfru

    Nu har jag gjort dom första två inbjudningskorten klara, bara ca 25 kvar...puhh.
    Gå gärna in i mitt bildgalleri och kolla. Vårat tema är vitt, rött, guld och hjärtan.
    När jag gjorde första prototypen i höstas så blev jag jättenöjd och fästmannen har godkänt den också. Men nu börjar jag tveka, kanske jag ska ha ett monogram eller någon text av något slag på framsidan. Men jag tror jag gör ett monogram på insidan i själva inbjudningstexten istället. Vad tycker ni??

  • flopsy32

    Jag tycker de är jättefina!


    Steinhammersfru skrev 2009-12-31 12:59:28 följande:
    Nu har jag gjort dom första två inbjudningskorten klara, bara ca 25 kvar...puhh.Gå gärna in i mitt bildgalleri och kolla. Vårat tema är vitt, rött, guld och hjärtan.När jag gjorde första prototypen i höstas så blev jag jättenöjd och fästmannen har godkänt den också. Men nu börjar jag tveka, kanske jag ska ha ett monogram eller någon text av något slag på framsidan. Men jag tror jag gör ett monogram på insidan i själva inbjudningstexten istället. Vad tycker ni??
  • Martinaa

    Steinhammersfru:
    De var jättefina! Tycker absolut du kan ha dem som de är!

    Sen har jag en till fråga till dig, lite OT. Du hade en bild på tre ringar, vart är de från? Jag gillade den längst till vänster av dem nämligen!

  • Steinhammersfru

    Ringarna finns på Smycka. Har skrivit till dig i din gästbok, kolla där =)


    Martinaa skrev 2009-12-31 16:46:39 följande:
    Steinhammersfru:De var jättefina! Tycker absolut du kan ha dem som de är!Sen har jag en till fråga till dig, lite OT. Du hade en bild på tre ringar, vart är de från? Jag gillade den längst till vänster av dem nämligen!
  • Steinhammersfru

    Tack tack =)
    Kul att få feedback, speciellt när den är positiv ;)


    flopsy32 skrev 2009-12-31 14:44:52 följande:
    Jag tycker de är jättefina!
  • Cltsp

    Våra inbjudningskort finns i mitt galleri. Tycker era är jättefina, kul att se lite olika varianter :)

Svar på tråden Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort