• MentToBe

Hjälp mig med förlovningsrings-val!

Jag och min sambo har varit och provat lite olika ringar ur Schalins Ringars sortiment. Jag fastnade direkt för ringen Seine i vitt guld med 0,25ct. (Årets nyhet). Priset ligger strax under 15000kr, är det ett "normalt" pris på en ring i denna "klass"? Alltså med denna sten? Vi kan inte så mycket om sånt här och det vore trist att betala för mycket om det finns billigare i samma "klass".
    Dessutom undrar jag vad ni anser om att ha en "prinsess-ring" som förlovningsring?

Så dela gärna mer er av era ring-erfarenheter! Tack!

• Svar på tråden Hjälp mig med förlovningsrings-val!
  • kikel

Låter inte så dumt alls tycker jag!
    Min ring är i vit och gult guld med tre diamnter en stor och två små på var sida. Jag är förlovad med en skotte så därför har jag en "prinsess ring"
    Själv tycker jag att ett vanligt band till förlovning är lite tråkigt.
    Priset är inte heller så dumt min var på ett unjefär det samma.

• MentToBe

Tack så mycket för ditt svar!
    Nu känner jag mig lite klokare :)

Jag håller med dig, tycker också att det är lite tråkigt med ett vanligt band till förlovning!

• kikel

Men om du är med och bestämmer vad för ring du ska ha titta runt jätte mycket och leta även fast du tror du vet vad du vill ha. Jag hade tur och min festman valde något underbart min förlovning var en hel överraskning.

• Zia 20090618

Jag har nog vad man skulle kunna kalla för en prinsessring och ska ha en till vid vigseln;) Så tråkigt med vanliga släta;)

Angående pris så ja, det är nog vad du får betala, men då är ju mycket av det man betalar för bara märket. Vi hittade min drömring för nästan 20 000:-, kontaktade en guldsmed och designade en liknande modell med dessutom högre karat som landade på 9 000:-

Den möjligheten finns ju också om man inte är så nog med märket.. Sen finns det ju en hel del trådar här om Schalins ringar som visst ska repas lätt om jag inte minns helt fel.. Så läs på i Schalins-trådarna här på forumet, bara så du får veta vad du köper menar jag så du inte blir besviken sen, oavsett hur du gör:)

• Hemlig2009

Självklart kan du ha vilken ring du vill! Och det börjar bli vanligt med "bling-bling" så man ska absolut köpa sin drömring om det finns möjlighet till det.

Just den ringen är stilren och vacker tycker jag, dock skulle jag nog ändå kika runt lite för att titta på "roligare" infattningar av stenen. Finns så många valmöjligheter!

• MammaMiaa

Vad har du sen tänkt som vigselring? Ringen är ljuvlig. Det hade inte varit fel med likadan örhänge. Om man nu har hål i öronen.

• MentToBe

Tack så hemskt mycket för alla bra tips! :)
    Ska prova lite fler modeller idag, så ska tänka på det ni sagt!

Som vigselring har jag inte riktigt bestämt mig än, men funderar på två ringar ur Passion-serien med artikelnr 237-2,51.15 och 237-2,53.3/237-42.6, dom passar nämligen jätte bra till Seine-ringen! Och jag vill ha 3 ringar ;) Alternativt att jag kanske väljer EN ring som har högre karat som vigselring! (Möjligtvis 237-33.12 ur Passion-serien). Finns ju så mycket att välja bland! Men jag fastnade direkt för Seine-ringen så det lutar mot den iaf! Men ska även titta upp möjligheterna med att designa ringen själv.

Men måste också säga att jag tycker att det är otroligt snyggt med ringar som har stenarna på sidan som bland annat ringar i märket Hand och Efva Attling har. Kanske att man kan kombinera nå sånt med en prinsess-ring?

Och MammaMiaa, jag gillar också örhängena som tillhör Seine-ringen! ;)

Svar på tråden Hjälp mig med förlovningsrings-val!