• Annela­jan
    Äldre 1 Oct 10:14
    3490 visningar
    14 svar
    14
    3490

    BRÖST

    På reklamplatsen här ovan svävar det ibland förbi bröst...

    Jag var igår och gjorde mitt livs andra mammografiundersökning och inledningsvis så ska man ju lyfta på armarna för att konstatera huruvida det finns några insjunkna områden.
    Efter det så frågade hon: "Känns dina bröst som dom brukar?"

    Jag svarade tveksamt "Mmjjjaaa" men manade mig själv tyst eftersom jag faktiskt är förbannat dålig på att själv känna igenom dom!

    Hur många av er här inne undersöker själva regelbundet era bröst?

  • Svar på tråden BRÖST
  • evst
    Äldre 1 Oct 11:00
    #1

    Vid varje dusch....

  • Annela­jan
    Äldre 1 Oct 11:04
    #2
    evst skrev 2009-10-01 11:00:33 följande:
    Vid varje dusch....
    Oj, vad du är bra!
    Förstår inte vad mitt problem är faktiskt...duscha gör man ju ofta och det tar ju inte lång tid att känna igenom...dumt av mig att inte göra som du och göra det till en vana!

    Fler som vill svara?
  • Martin­aa
    Äldre 1 Oct 12:34
    #3

    Jag får väl hoppas att min sambo skulle känna nåt för han känner nog oftare än vad jag gör, haha

  • Tarant­ina
    Äldre 1 Oct 12:50
    #4
    Martinaa skrev 2009-10-01 12:34:25 följande:
    Jag får väl hoppas att min sambo skulle känna nåt för han känner nog oftare än vad jag gör, haha
    Samma här, sambon säger att han undersöker gärna mina bröst regelbundet! ;-D
    Men jag brukar kolla lite då och då i duschen för säkerhetskull...
  • kikel
    Äldre 1 Oct 12:52
    #5

    Du har ju i alla fall tänkt på det, det är mer en vad jag har någonsin gjort man kanske skulle börja...

  • Stefan­09
    Äldre 1 Oct 12:53
    #6

    Haha!

  • sms å fotbol­l
    Äldre 1 Oct 12:54
    #7
    Martinaa skrev 2009-10-01 12:34:25 följande:
    Jag får väl hoppas att min sambo skulle känna nåt för han känner nog oftare än vad jag gör, haha
    Samma här :)
    Försöker tänka på att göra det men är ju attans slarvig... Någon gång har jag varit tvungen att fråga sambon om de känns som de brukar...
  • MV85
    Äldre 1 Oct 12:57
    #8

    I princip varje kväll när jag går och lägger mig.

    Jag har nämligen själv hittat en knöl i mitt ena bröst vid tidigare tillfälle och gått igenom en hel utredning kring vad det var osv. Efter det kommer jag ALDRIG slarva igen.

  • FelizL­ane
    Äldre 1 Oct 15:53
    #9

    min pojkvän kollar dom åt mig! Sen så är jag där och klämmer och känner ganska ofta också.

  • Äldre 1 Oct 16:21
    #10
  • KatjaB
    Äldre 1 Oct 16:51
    #11

    typ aldrig.. jo nån gång har jag väl tänkt tanken, "tänk om jag har cancer",det händer väl årligen när rosa bandet har sin kampanj.. och då känner jag och klämmer. Sen glöms det bort tills det är dags igen nästa år, hehe.
    Mammografi.. det börjar man med efter 30 va?

  • Annela­jan
    Äldre 1 Oct 20:54
    #12
    Bobou skrev 2009-10-01 16:21:57 följande:
    Vad tror ni om det här då?www.dn.se/nyheter/vetenskap/egen-koll-av-bros...
    För mig låter det både konstigt och motsägelsefullt att "ta bort ofarliga knölar i onödan"...varför TAR man bort dom ofarliga då? Man har väl gjort en punktionsundersökning innan dom tas bort- för att konstatera ATT dom är just ofarliga? Som att det var kvinnans fel liksom..."Du hittade en helt, efter undersökning, ofarlig knöl som vi blev tvingade att ta bort..."
  • Decemb­er 2009
    Äldre 1 Oct 21:06
    #13

    Jag var dålig med det och fick en chock 06 när knölen upptäcktes


     


    Så undersök dem ofta! Jättesmidigt i duschen när man ändå tvålar in sig för då är det lätt och behagligt!

  • jofman­ytalen­ts
    Äldre 1 Oct 21:09
    #14

    Jag går på mammografi redan nu, fick faktiskt min årliga kallelse idag... (sedan jag var 21). Men att kolla dem regelbundet hemma är jag tyvärr dålig på, tror nästan att jag har blivit alldeles för bekväm i och med att jag vet att jag får en ordentlig undersökning en gång om året.

Svar på tråden BRÖST