• Ullix

Stövlar från mathildas fest

Fick äntligen mina stövlar idag som jag beställt från mathildas fest, och suck vad de ser ut.

De korvar sig vid anklarna, den ena skon är för liten, trots de är mått sydda (bägge fötterna har samma mått) och sulan är inte anpasssad efter den låga klacken. Så tå spetsen är ca 1-2cm uppåt pekande från marken... trots jag dubbelkollade att det skulle fungera att göra den med så låg klack.

Har mailar henne, och fått svaret att hon ska kolla med leverantören... hoppas det verkligen kan lösa det, för just nu känns det hopplöst.

• Svar på tråden Stövlar från mathildas fest
  • Ullix

Hoppas att jag har gjort bilderna synliga nu... ska ta ett bättre helhetsfoto så man kan se vilken modell. Detta mailet kom idag ( se nedan) från matildas fest, och det verkar ju vara ett problem med denna modellen enbart i min storlek och med lite klack (2,5cm).

Storleksproblemet är ju spännnande med tanke på att i den ena stöveln kan jag ha en sportsocka, och i den andra gör det ont med en nylon socka.

Jag har även fått valet att byta modell i nuläget, det enda som jag är frågande till är, hinner jag?! Ska fundera över helgen, och kolla på olika modeller, men skulle jag få ett par sko till med problem när det bara är några veckor kvar, vete tusan vad man ska göra... får se om jag vågar en runda till... trodde detta var mina drömstövlar...

Från: matildasfest
    Skickat: den 2 oktober 2009 14:00
    Till: Ulrika
    Ämne: Re: Meddelande från: Ulrika

Nu har jag lyckats prata med leverantören om dina skor. Dem säger att anledningen att det går upp lite framtill på dina skor är dels att du har lite större storlek och dels för att du har lägre klack. Det är inte fel när skorna blir så utan huvudsakligen är att trampdynan ligger plant med golvet. Sedan skulle hon vilja att du mäter om fötterna med socker på för det kan göra att fötterna blir större. I så fall gör vi en ny beställning till dig. Vågor i tyget blir det för det är i tyg och inte läder skor. Skulle du inte vilja ombeställa så får du i så fall tillbaks sko kostnaden.

Vänliga hälsningar

From: Ulrika
    Sent: Wednesday, September 30, 2009 3:33 PM
    To: 'matildasfest'
    Subject: SV: Meddelande från: Ulrika

Hej!

Skorna är framme idag, och jag har precis hämtat dem. Tyvärr var det en besvikelse.

Den vänstra stöveln är mycket mindre i storlek, jag har även kollat mina mått, där min fot faktiskt i måttet joint minskat en cm dessutom sen beställningen. Den sitter plågsamt hårt. I övrigt är sulan inte anpassad för den klacken vilket innebär att när man har skon på sticker stöveln topp upp ca 1-2cm. Att den i övrigt inte satt så bra i ankeln utan att det blev vågor i tyger hade jag kunnat acceptera, men en sko som sitter så det gör ont och dessutom sticker upp, är ju inget jag kan använda ens. Hur kan vi lösa detta?

Bifogar ett foto på stöveln där du tydligt ser hur stövel spetsen sticker upp.

Hälsningar
    Ulrika

• KatjaB

förstår att du är besviken, sen tycker jag att den sr ju faktiskt ganska så "rynkig" ut i tyget för att vara en helt ny sko.. kanske är så med alla tygskor men på bilderna på hemsidan syns ju inga såna skönhetsfel. Kan man ju tycka är lite dåligt i så fall.

• KatjaB

Hur ska du göra nu? Ska du ha den modellen iallafall, verkar ju inte som att det går att lösa med tån uppåtpekande sådär

• Ullix

Det blir inte den modellen, det är ju tårna som kommer synas mest i bröllopsklänningen, så det blir någon annan modell Om det blir...

KatjaB skrev 2009-10-03 10:29:55 följande:
    Hur ska du göra nu? Ska du ha den modellen iallafall, verkar ju inte som att det går att lösa med tån uppåtpekande sådär
  • mittid

Har inte skrivit att bara positiv kritik skall få finnas här utan att du inte borde kasta skit innan du vet att felet isf. inte åtgärdas. Negativ kritik kommer ju vissa att minnas och också vidarebefordra... även om du får upprättelse, vilket dessutom kanske inte ens framkommer till alla som läst den negativa kritiken... alla läser ju inte allt... eller fått den i andra, tredje el. fjärde hand osv... Att beställa i god tid är ju vars och ens eget ansvar... tror man att det är samma sak att gå på skoaffären i stan som att måttbeställa skor ifrån Asien, andra sidan jorden, så får man skylla sig själv om det går åt he....te, anser jag.

Ullix skrev 2009-10-03 02:24:45 följande:
    Jag har varit helt ärlig i min beskrivning av vad som skett, om hon kan avhjälpa detta på ett sätt som är bra för oss bägge kommer detta ju enbart vara god kritik för företaget. Har man läst marknadsföring är man mycket medveten om att en missnöjd kund som blir nöjd är den bästa ambassadören för företaget. Och jag ger henne alla möjligheter att lösa detta.Hade jag inte beställt i mycket god tid (4månader innan), hade det inte funnits en chans att åtgärda detta felet, hur gärna de än hade velat. Detta tycker jag att man ska vara medveten om när man beställer, likså blev jag frustrerad och ledsen när jag upptäckte hur stövlarna såg ut. I övrigt tycker jag att det är bra om alla skriver båda bra och goda upplevelser om företagen här, det vill säga den sanna bilden, så kan jag som kund bestämma vilka risker jag vill ta. Om bara positiva rapporter ska synas är detta enbart en reklamplats för företag och inte ett forum för oss med bröllopsplaner att hjälpas åt och få goda ideér.
  • mittid

Jag har skrivit inlägget... är det inte tillåtet att tycka??? Jag har köpt skor från Matilda, det blev fel och hon rättade till det utan minsta sura min och utan kostnader för mig... var det nått mer du ville veta?

091128 skrev 2009-10-03 01:03:56 följande:
    Vem har skrivit sista inlägget??? Klart man fär uttrycka sin frustration över saker här på forumet.Verkar nästan som om någon som känner sig träffad som skrivit detta senaste inlägg.Ens bröllopsdag är den viktigaste dagen i livet (NÄSTAN) OCH DÅ FÅR INGET GÅ FEL...
  • Blivandefrueriksson

Jag kommer att beställa de stövlarna från matildas men med högre klack, kan förstå att spetsen skjuter lite uppåt när det är så låg klack och en sån modell.

Har beställt innan från melody de som tillverkar skon och har varit nöjd.

• mittid

Borde kanske upplysa om att även om just "du" har din bröllopsdag, så cirkulerar universum inte runt dig, vilket kan innebära att allt kanske inte är perfekt... någonstans i världen kanske någon gör ett litet misstag eller har en dålig dag... och vet du... världen går inte under för de. Man har ansvar för sin egen plandering och man böräven ta ansvar för att inte kasta skit omkring sig så att man inte riskerar att någon får sin tillvaro raserad. Ett litet företag som i detta exempel är mycket beroende av sitt rykte!

091128 skrev 2009-10-03 01:03:56 följande:
    Vem har skrivit sista inlägget??? Klart man fär uttrycka sin frustration över saker här på forumet.Verkar nästan som om någon som känner sig träffad som skrivit detta senaste inlägg.Ens bröllopsdag är den viktigaste dagen i livet (NÄSTAN) OCH DÅ FÅR INGET GÅ FEL...
  • Nordiskbrud

Men att det blir fel kan ju vara mycket väsentlig för andra att veta. Det kanske inte är läge att beställa skor snart inpå bröllopet om det blir fel, som du ju verkar bli för en del inklusive dig själv. Även om man är ute i god tid så tar en reklamation lång tid och det kanske man inte har. Står själv i valet och kvalet om jag ska beställa nu eller ej med tanke på den tid det faktiskt kan ta. Men jag vill vänta så att jag får se hur min klänning ser ut i färgen eftersom jag ännu inte sett den i verkligheten utan bara på kort. SKulle det bli fel för mig så är det inte säkert att jag hinner få ett par skor i rätt nyans innan bröllopet och det känns verkligen inte kul!

Av de som skrivit att det blivit fel (har framkommit även i andra trådar) har ingen som jag sett verkat missnöjd med hur företaget skött reklamationerna utan alla verkar nöjda. Av allt jag läst verkar Matildas vara ett trevligt och kompetent företag, tycker inte heller att den här tråden "svartmålar" företaget utan kommer med värdefull information så att man bättre kan planera en eventuell skobeställning. Tror inte att så många ryggar från Matildas bara pga den här tråden.....

(Behöver du verkligen anlägga en så otroligt otrevlig ton i dina inlägg man kan väl vara saklig utan att vara otrevlig. )

Doc

mittid skrev 2009-10-03 12:21:57 följande:
    Jag har skrivit inlägget... är det inte tillåtet att tycka??? Jag har köpt skor från Matilda, det blev fel och hon rättade till det utan minsta sura min och utan kostnader för mig... var det nått mer du ville veta?
  • Ullix

Hej igen!

Har fått mycket hjälp av Mathildas fest, som alltid svarar på mejlen väldigt snabbt. Jag har funderat, och fått tips från butiken vilka modeller som man kan slippa dessa effekter med.

Men har varit totalt kär i stöveltanken, så har svårt att släppa den. Men jag kommmer antagligen att beställa via mathildas igen, just eftersom hon verkligen har ställt upp när det blivit fel, men inga stövlar. Att hon dessutom kan få ner leveranstiden till ca två veckor, har stor betydelse för mig.

Så tipset är att ska ni ha mycket låg klack (2,5cm), och är en storlek 40-41, så mejla henne och hör, så kommer ni antagligen att slippa stå där sista dagarna. Det är bättre att veta innan...

• Igia

Vad blir det för sko istället?

Ullix skrev 2009-10-04 17:34:26 följande:
    Hej igen!Har fått mycket hjälp av Mathildas fest, som alltid svarar på mejlen väldigt snabbt. Jag har funderat, och fått tips från butiken vilka modeller som man kan slippa dessa effekter med.Men har varit totalt kär i stöveltanken, så har svårt att släppa den. Men jag kommmer antagligen att beställa via mathildas igen, just eftersom hon verkligen har ställt upp när det blivit fel, men inga stövlar. Att hon dessutom kan få ner leveranstiden till ca två veckor, har stor betydelse för mig.Så tipset är att ska ni ha mycket låg klack (2,5cm), och är en storlek 40-41, så mejla henne och hör, så kommer ni antagligen att slippa stå där sista dagarna. Det är bättre att veta innan...
  • Ullix

De blir tråkigast av tråkiga skon... lägger bild i galleriet... hittade inget ess, så kände de fick bli praktiskt iställlet då, slipper snö.. om det inte bli snöstorm just den dagen.

Hittade ett par mysíga ljusa stövlar med varmt skinn idag på din sko, som jag funderade på köpa och ha till och från kyrkan.
    Avskyr att frysa om fötterna...

Igia skrev 2009-10-05 10:29:28 följande:
    Vad blir det för sko istället?
  • KatjaB

du kanske kan pimpa skorna med en stor rosett eller sidenblomma som du fäster på, då känns de ju lite roligare. Om det är din stil förstås

• Ullix

*ler* satt och funderade på just det igår kväll... men tack för tipset! =)

KatjaB skrev 2009-10-05 22:27:06 följande:
    du kanske kan pimpa skorna med en stor rosett eller sidenblomma som du fäster på, då känns de ju lite roligare. Om det är din stil förstås
Svar på tråden Stövlar från mathildas fest