Hoppas att jag har gjort bilderna synliga nu... ska ta ett bättre helhetsfoto så man kan se vilken modell. Detta mailet kom idag ( se nedan) från matildas fest, och det verkar ju vara ett problem med denna modellen enbart i min storlek och med lite klack (2,5cm).
Storleksproblemet är ju spännnande med tanke på att i den ena stöveln kan jag ha en sportsocka, och i den andra gör det ont med en nylon socka.
Jag har även fått valet att byta modell i nuläget, det enda som jag är frågande till är, hinner jag?! Ska fundera över helgen, och kolla på olika modeller, men skulle jag få ett par sko till med problem när det bara är några veckor kvar, vete tusan vad man ska göra... får se om jag vågar en runda till... trodde detta var mina drömstövlar...
Från: matildasfest
Skickat: den 2 oktober 2009 14:00
Till: Ulrika
Ämne: Re: Meddelande från: Ulrika
Nu har jag lyckats prata med leverantören om dina skor. Dem säger att anledningen att det går upp lite framtill på dina skor är dels att du har lite större storlek och dels för att du har lägre klack. Det är inte fel när skorna blir så utan huvudsakligen är att trampdynan ligger plant med golvet. Sedan skulle hon vilja att du mäter om fötterna med socker på för det kan göra att fötterna blir större. I så fall gör vi en ny beställning till dig. Vågor i tyget blir det för det är i tyg och inte läder skor. Skulle du inte vilja ombeställa så får du i så fall tillbaks sko kostnaden.
Vänliga hälsningar
From: Ulrika
Sent: Wednesday, September 30, 2009 3:33 PM
To: 'matildasfest'
Subject: SV: Meddelande från: Ulrika
Hej!
Skorna är framme idag, och jag har precis hämtat dem. Tyvärr var det en besvikelse.
Den vänstra stöveln är mycket mindre i storlek, jag har även kollat mina mått, där min fot faktiskt i måttet joint minskat en cm dessutom sen beställningen. Den sitter plågsamt hårt. I övrigt är sulan inte anpassad för den klacken vilket innebär att när man har skon på sticker stöveln topp upp ca 1-2cm. Att den i övrigt inte satt så bra i ankeln utan att det blev vågor i tyger hade jag kunnat acceptera, men en sko som sitter så det gör ont och dessutom sticker upp, är ju inget jag kan använda ens. Hur kan vi lösa detta?
Bifogar ett foto på stöveln där du tydligt ser hur stövel spetsen sticker upp.
Hälsningar
Ulrika